Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEduard Růžička
1
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti I/2 VY_12_INOVACE_31/36 – sada č.2 Autor: Helena Jordánová, Mgr. Období: září 2011 – červen 2012 Ročník: 1.-3. Vzdělávací oblast: prvouka ŽIVÉ ORGANIZMY Anotace: Výukový materiál je možno použít v úvodu tematického celku Živá příroda. Žáci se pokusí v textu najít živé organizmy a zařadit je do společných skupin.
2
Součástí živé přírody jsou živé organizmy, jimiž jsou mikroorganizmy, rostliny, houby, živočichové a člověk. Všechny jsou závislé na neživé přírodě. Potřebují vodu, vzduch, teplo, světlo, potravu, atd. Mají společné znaky živých organizmů. ŽIVÉ ORGANIZMY
3
Hledej v textu živé organizmy a třiď je do společných řad podle toho zda jsou rostliny, houby nebo živočichové. Připiš některé své. Bylo krásné sobotní ráno. S tátou a strejdou jsem si vyšel na houbařskou vycházku. Vyšli jsme dost brzy, takže kos, který sídlí u nás na hrušce ještě pospával. Cestou do lesa už po poli poskakovali zajíci a nad hlavami přeletělo i káně. Hned na kraji v mládí strejda objevil první hříbek. Byla to malá babka, ale už byla prolezlá dřívějšími návštěvníky housenkami. Další houby na sebe nenechaly dlouho čekat. O kousek dál za vysokým smrkem jsme našli hřib pravý i muchomůrku. Nad hlavami nám přebíhaly veverky a honily se o nějaký ořech. Za dvě hodiny jsme měli plný košík a cestou kolem starého dubu, okolo pole s pšenicí s vlčími máky jsme se vraceli domů. rostliny živočichové houby
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.