Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDorota Ševčíková
1
Výuka makroekonomie na českých VŠ Tomáš Holub
2
Výuka makroekonomie na IES FSV UK Bakalář: Ekonomie II: Samuelson (1991), Mankiw (1999), Holman (1999) Macroeconomics I, II: Cahlík (1998), Mankiw (2003), Burda-Wyplosz (1993), Barro (1993) Magistr: Makroekonomie AI: Romer (1996) International Macro: Obstfeld-Rogoff (1996) Volitelné předměty Monetary Economics, International Finance, Monetary Policy and Business Cycle, Business Cycles Theory, Economic Dynamics, European Economic Policies, etc.
3
D. Romer: Keynesian Macroeconomics without the LM Curve Je dobré učit studenty, že CB kontroluje peněžní zásobu? Velké procento studentů opustí VŠ, aniž se dozvědí něco jiného. Romer: nejedná se o pokročilý model (chybí např. mikro- základy i dynamika návratu k inflačnímu cíli).
4
Kde končí učebnicové makro a začíná historie ekonomických učení? Současný mainstream = NKE; Spojuje prvky RBC (dynamické optimalizační modely), nominální rigidity, očekávání; Debata „keynesovci“ vs. „monetaristé“ není živou součástí moderní ekonomie; Od Hickse nás dělí 70 let, od Friedmana 40- 50 let (Keynese a Mashalla dělilo 46 let); Ale tato debata přežívá jako součást standardních základních učebnic.
5
Tabule nebo počítač? Dynamické vpřed-hledící modely; Na pokročilejší úrovni lze využít počítače k simulaci jednoduchých modelů; Možnost ukázat vliv změny parametrů na dynamiku modelové ekonomiky; Ve výuce makra se však zatím počítače (zřejmě) využívají minimálně; Úzké místo – hmotný nebo lidský kapitál?. ?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.