Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohumír Bláha
1
strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky Pedagogická fakulta Univerzita Karlova v Praze
2
strana 2 Trendy a nové požadavky na absolventy Rostoucí důraz na vzdělání, flexibilitu a zaměstnatelnost Dynamický vývoj potřeb a nároků na trhu práce Profesní odbornost Funkční flexibilita Inovativnost a management znalostí Řízení lidských zdrojů Měnící se požadavky na absolventa:
3
strana 3 Účastníci projektu Reflex 13 účastnících se zemí: Finsko Francie Itálie Německo Nizozemsko Rakousko Španělsko Velká Británie Koordinace projektu: ROA (Nizozemsko) Maastricht University Norsko Švýcarsko Japonsko Portugalsko Česká republika
4
strana 4 Nakolik zaměstnavatelé využívají schopností absolventů a jak to souvisí s charakterem jejich organizace/firmy ? Jaké kompetence potřebují absolventi pro splnění nových požadavků na pracovním trhu ? Do jaké míry jednotlivé vysoké školy, fakulty a obory studia tyto kompetence rozvíjejí ? Výzkumné otázky
5
strana 5 Výzkumné nástroje 1.Národní studie zaměřené na strukturální a institucionální faktory rozvoje vysokého školství a pracovního trhu 2. Kvalitativní studie založené na rozhovorech se zástupci vysokých škol a zaměstnavatelů 3. Dotazníkové šetření mezi absolventy vysokých škol z let 2000-2002
6
strana 6 Klíčové oblasti dotazníku Charakteristiky a hodnocení vysokoškolského studia Charakteristiky a hodnocení uplatnění absolventa Zaměstnavatel jako organizace (firemní kultura, postavení na trhu) Srovnání kompetencí získaných studiem a potřebných v zaměstnání
7
strana 7 Očekávané mezinárodní výsledky Veřejně dostupná databáze pro další analýzy a výzkumy Poznatky pro politiku zaměstnanosti na národní i mezinárodní úrovni Vymezení standardů pro mezinárodní srovnávání uplatnění absolventů vysokých škol Vymezení úlohy vysokých škol v ekonomice znalostí
8
strana 8 Reflex navazuje na výzkum Cheers Cheers - proběhl ve 12 zemích v letech 1997-2000 - zkoumáni byli absolventi z roku 1993-1995 - v ČR se zúčastnilo přes 3 tisíce absolventů Reflex - přímo navazuje na metodologii Cheers Změny a posuny v požadavcích absolventů a na absolventy v situaci na trhu práce absolventů vysokých škol v pojetí studia na školách a v různých oborech
9
strana 9 Postup projektu Reflex v ČR do prosince 2005 – komunikace se školami a dalšími partnery – příprava dotazníku a metodiky (vzorek a způsob výběru atd.) leden – duben 2006 – začátek terénní fáze, rozesílání dotazníků, sběr dat květen – srpen 2006 – kódování, škálování a čištění dat září 2006 – březen 2007 – analýzy, příprava závěrečné zprávy a dalších výstupů výzkumu
10
strana 10 Realizace projektu Reflex v ČR V rámci projektu Reflex proběhlo v březnu – červnu 2006 šetření absolventů českých vysokých škol z let 2001 a 2002 (4-5 let po absolvování) Projektu Reflex se zúčastnilo: – 20 veřejných vysokých škol (83% z celkem 24 škol) – 84 fakult VVŠ s absolventy 2001-02 (71% z celkem 119 fakult) – 1 vysoká škola státní a 1 soukromá –rozeslaly svým absolventům téměř 30 000 dotazníků – vyplněný dotazník vrátilo 6794 absolventů (23% dotázaných)
11
strana 11 Výstupy výzkumu v ČR Česká NÁRODNÍ zpráva Profilová ŠKOLNÍ zpráva Profilová zpráva podle i FAKULT a OBORU METODIKA A NÁSTROJE pro další výzkumy absolventů Srovnání vývoje od 90. let (Cheers) Srovnání mezi sebou nebo s dalšími 12 zeměmi EU a OECD
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.