Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Hodnota umění Estetika II
2
Umění a kultura Umělecké dílo má:
Vnitřní estetickou hodnotu Tržní hodnotu (cenu) Nemá užitkovou hodnotu, pokud není udělán z materiálu, který se dá znovu zpracovat a použít Vysokou cenu mají umělecké druhy, ke rozeznáme originál a kopii – předmět sběratelství Výslednou cenu určuje vzácnost a estetická hodnota
3
Umění a hodnota Konečná hodnota uměleckého díla je dána poptávkou, kterou lze zjistit v aukčních síních, nebo prodejních výstavách Umělecká díla jsou duševním vlastnictvím Estetická hodnota zvyšuje cenu i neuměleckých předmětů Toho využívá především reklama
4
Reklama Cílem je vnutit zákazníkovi zboží ne na základě kvality nebo nezbytnosti vlastnit takový výrobek, ale na základě estetické hodnoty samotné reklamy Reklama sama uměním není Vychází ze zažité estetické normy Kráska propagující výrobek mladým Dobře vypadající zralá žena nabízející prací prostředek
5
Estetická norma Porušení estetické normy nepřináší postih jako za porušení právních nebo technických norem Společenská izolace, posměch Tolerance estetických norem se připouští u uměleckého díla hledání nového výrazu Nový výraz přináší nástup nových uměleckých směrů a epoch
6
Kýč
7
Kýč Speciální umělecká kategorie, která má s uměním společné jisté body Výroba kýče vyžaduje stejné úsilí, zručnost, nápad jako u jiného uměleckého díla Podbízí se svým vkusem Někdy se uplatňuje v uměleckých směrech – pop-art, moderna Slouží i jako parodie
8
Mimoestetické funkce umění
Sdělovací, poznávací Film, literatura Propagační Plakát Argumentační Vznikla na zakázku
9
Zdroje http://ccestina.blogspot.cz/2012/05/umeni-kyc.html
B. Ptáčková, K. Stibral: Estetika, Rubico, 2002
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.