Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVeronika Staňková
1
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7. 19 Anotace: Prezentace seznamuje s jednotlivými čeleďmi, řeší úkoly, seznamuje se škůdci. Vzdělávací oblast: Bobovité, lilkovité, lipnicovité Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: Přírodopis - botanika Očekávaný výstup: Seznámení s nejdůležitějšími čeleď mi Druh učebního materiálu: DUM Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : sedmý ročník základní školy
2
BobovitÉ Úkol 1. Popiš rostlinu hrachu setého, doplň názvy k šipkám :
3
Úkol 2. Popiš květ hrachu setého:
4
Úkol 3. Které zástupce zařadíš mezi pícniny a luštěniny?
Luštěniny: ____________________________________________________________________________________________ 4. Jakou funkci mají hlízkovité bakterie na kořenech bobovitých rostlin?
5
LIlkovitÉ /OKOPANINY/
Lilek brambor je botanický název rostliny, která se pěstuje pro podzemní hlízy - brambory. Hlízy obsahují hodně škrobu, minerálních látek a vitamínů. (Brambory určené pro zimní spotřebu se sklízejí na podzim. Ve vlhkém a teplém sklepě začínají hlízy vytvářet již od poloviny zimy „klíčky“, což jsou nové stonky bramboru.) Bramborové hlízy jsou ztlustlé podzemní stonky s pupeny (očky).
6
ÚKOL 1. K označeným částem rostliny bramboru připiš její názvy (hlízy, kořeny, lodyha, květy).
7
LIlkovitÉ /OKOPANINY/
2. Znáš tohoto škůdce brambor? Jeho název napiš. Brouka i larvu vybarvi (brouk je žlutý s červenými pruhy skvrnami, základní barva larvy je světle červená).
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.