Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Oceány Materiál byl vytvořen v rámci projektu
„Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická a ZŠ speciální Liberec, Orlí 140/7
2
Oceány Oceány jsou spolu spojeny a tvoří souvislý světový oceán
Plocha světového oceánu je dvakrát větší než plocha pevniny. Voda v oceánech je v neustálém pohybu díky větru, který způsobuje vlny nebo kvůli mořským proudům. Přitažlivost Slunce a Měsíce způsobuje odlivy a přílivy.
3
Využití Oceány byly vždy místem rybolovu.
Z dna moře se těží nerostné suroviny: ropa, zemní plyn a řada kovů. Odsolováním mořské vody se vyrábí sůl.
4
Tichý oceán Je největším oceánem, tvoří plochu asi 1/3 povrchu Země a polovinu světového oceánu. V Mariánském příkopu byla naměřena hloubka m. Tichý oceán je bohatý na ryby.
5
Atlantský oceán Atlantský oceán je druhý největší oceán, nachází se v něm spousta ostrovů např: Britské ostrovy a Island. Přes Atlantský oceán vede největší dopravní plavební cesta na světě.
6
Indický oceán Je třetím největším oceánem, má nejvíce teplou vodu
v některých místech také nejvyšší slanost vody na světě, např. v Rudém moři.
7
Severní ledový oceán Rozlohou je ze všech oceánů nejmenší.
Podstatná většina leží za polárním kruhem, jeho polovina je tedy pokryta ledem. Na jeho dnu jsou značná naleziště ropy, vzhledem k podmínkám je těžba velmi nákladná.
8
Otázky Seřaďte oceány podle velikosti od největšího po nejmenší.
Ve kterém oceánu se nachází Mariánský příkop ? Ve kterém oceánu je nejslanější voda ? Který oceán je nejteplejší?
9
Odpovědi Tichý oceán, Atlantský oceán, Indický oceán, Severní ledový oceán. V Tichém oceánu. V Indickém oceánu.
10
Všechny použité obrázky jsou z http://wikipedia.cz
11
jméno autora Pavlína Lejsková název projektu Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět/ ročník zeměpis / 8.ročník pořadové číslo DUM 4 datum název DUM Oceány Výuková prezentace s kontrolními otázkami. Určeno pro frontální výuku se třídou. V závěru hodiny žáci samostatně vypracují zadané otázky, poté si ověří správnost odpovědí. Prezentaci je vhodné doplnit prací s metodická poznámka k využití atlasem. Prezentace může být použita jako zápis do žákovských sešitů.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.