Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
2
Elektronická komunikace se státní správou.
e-Government Elektronická komunikace se státní správou. Rozsáhlý informační servis dostupný na internetu. Možnost zapojit se do diskusí, a ovlivňovat tak politické rozhodnutí bez přímé účasti na zasedáních příslušných institucí.
3
e-Government
4
e-Government
6
e-Government Zavedení elektronických služeb ve státní sféře usnadní a zlepší komunikaci mezi státní sférou a podnikatelskými i soukromými subjekty. dostupnost 24 hodin, 365 dní v roce personalizované webové portály mobilní telefony, informační kiosky, kontaktní místa veřejné správy, personální digitální asistenty (PDA)
7
e-Government Typy komunikace G2G (government to government)
G2B (government to business) G2E (government to employees) G2C (government to citizen)
8
e-Government Rozvoj informace on-line on-line komunikace
správní řízení on-line volby on-line
9
e-Government v praxi Informace on-line Komunikace on-line
Portál veřejné správy, 106/99 Sb., … Komunikace on-line Elektronický podpis, elektronická podatelna, CzechPoint, Datové schránky Správní řízení on-line Jednotná pravidla a datová základna Volby on-line
10
e-Government v praxi i2010 státní informační a komunikační politika
Ministerstvo vnitra
11
Problémy realizace využití internetu v domácnostech
nedůvěra 72 % obyvatel legislativní rámec, naplňování ochrana osobních dat zájem státních úředníků
12
Problémy realizace e-Business Cíl: obrat, zisk, náklady
Prostředek: spokojený zákazník (win – win) Kontrola: vlastník e-Government Cíl: spokojený volič Prostředek: iniciativa úředníků Kontrola: volby
13
e-Government ve Velké Británii
350 mil. liber – kompletní služby vlády a místních samospráv on-line Daňová přiznání (3 roky) – očekávání 315 tis. / realita 39 tis. Formuláře ke stažení (Adobe Acrobat) Vládní portál – UK Online Internet, digitální televize, mobilní zařízení, informační kiosky
15
e-Government v praxi Portál veřejné správy EGON eJustice
16
Portál veřejné správy
17
eGovernment musí sloužit všem
Centrální registry Zákon o eGovernmentu KIVS Czech POINT
22
eGovernment Internet se stává hlavním kanálem pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a budování portálů je nejnovější a nejefektivnější metodou Webový portál představuje bránu pro informace a služby Územní členění (obec – region – stát)
23
Vize nebo realita? G2B G2C G2G
uživatelsky přívětivá a jednotná elektronická komunikace všech agend pružná a rychlá eJustice G2C jedno místo pro veškerou komunikaci s úřady (?CzechPoint) on line informovanost (především samospráva) G2G zajištění komunikace pro G2B a G2C
24
Vize nebo realita? Pouhá výměna médií (papír x internet, razítko x el. podpis) je málo Nutná změna procesů
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.