Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBřetislav Kubíček
1
Srovnání automatického řízení s manuálním řízením Pozorování z telematických záznamů a podkladových ortofotomap Pavel Milata, Leading Farmers CZ, a.s.
2
12 3456 7 8 9 10 11 13 12 1 2 3 5 6 4 98 7 11 10 1413 171615 20 19 18 22 21 24 23 26 25 27 28 29 15 14 EZ-Pilot RTK VRS 13. 3. 2013 vs. setí dle znamenáků (jižní Morava) 18 17 16 19 20 21 22 Modré linie, červené číslování: záznam setí s použitím RTK EZ-Pilotu 85 záběrů po 6 m = 510 m Podkladová mapa (Google) – ortofoto porostu zasetého bez automatického řízení, viditelné kolejové řádky v každém třetím záběru secího stroje. Meziřadí mezi kolejovými řádky číslováno žlutě. Na 85 záběrů EZ-Pilotu přesně po 6 m připadá 29 meziřadí mezi kolejovými řádky, což je 29x3=87 záběrů secího stroje bez EZ-Pilotu. Při setí bez automatického řízení tedy činil pracovní záběr secího stroje 5,86 m, překrytí záběru činilo 14 cm, tj. 2,33 %. 24 25 26 23 28 48 46 44 42 40 38 36 34 32 49 47 45 43 41 39 37 35 33 2731 30 29 54 52 50 53 51 67 65 63 61 59 57 55 68 66 64 62 60 58 56 82 80 78 76 74 72 70 81 79 77 75 73 71 69 84 85 83
3
Modré linie, červené číslování: záznam setí s použitím RTK Autopilotu 46 záběrů po 6 m = 276 m Podkladová mapa (Google) – ortofoto porostu zasetého bez automatického řízení, viditelné kolejové řádky v každém třetím záběru secího stroje. Meziřadí mezi kolejovými řádky číslováno žlutě. Na 46 záběrů Autopilotu přesně po 6 m připadá 16 meziřadí mezi kolejovými řádky, což je 16x3=48 záběrů secího stroje bez Autopilotu. Při setí bez automatického řízení tedy činil pracovní záběr secího stroje 5,75 m, překrytí záběru činilo 14 cm, tj. 4,17 %!!! Autopilot RTK VRS 6. 4. 2013 vs. setí dle znamenáků (východní Čechy)
4
EZ-Pilot RTK VRS 23. 5. 2013 vs. kolej. řádky vytvořené při setí dle znamenáků (jižní Morava) Modré linie, červené číslování: záznam postřiku s použitím RTK EZ- Pilotu 14 záběrů po 24 m = 336 m Podkladová mapa (Google) – ortofoto porostu zasetého bez automatického řízení, viditelné kolejové řádky s plánovanou roztečí 18 m. Meziřadí mezi kolejovými řádky číslována žlutě. Na 14 záběrů EZ-Pilotu přesně po 6 m připadá 19 meziřadí mezi kolejovými řádky, což je 19x3=57 záběrů secího stroje bez EZ-Pilotu. Při setí bez automatického řízení tedy činil pracovní záběr secího stroje 5,89 m, překrytí záběru činilo 11 cm, tj. 1,83 %.
5
Autopilot RTK VRS 24. 9. 2013 vs. kolej. řádky vytvořené při setí dle znamenáků (jižní Čechy) Modré linie, červené číslování: záznam setí s použitím RTK Autopilotu 58 záběrů po 6 m = 348 m Podkladová mapa (Google) – ortofoto porostu zasetého bez automatického řízení, viditelné kolejové řádky s plánovanou roztečí 30 m. Meziřadí mezi kolejovými řádky číslována žlutě. Na 58 záběrů Autopilotu přesně po 6 m připadá 12 meziřadí mezi kolejovými řádky, což je 12x5=60 záběrů secího stroje bez Autopilotu. Při setí bez automatického řízení tedy činil pracovní záběr secího stroje 5,80 m, překrytí záběru činilo 20 cm, tj. 3,33 %! 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 1 3 5 7 9 11 13 15 17 19 21 23 25 27 29 31 33 35 37 39 41 43 45 47 49 51 53 55 57 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 26 28 30 32 34 36 38 40 42 44 46 48 50 52 54 56 58
6
Setí v r. 2007 dle znamenáků - kolejové řádky jsou blíže k sobě, než mají být (východní Čechy) Setí podle znamenáků. Rozteč kolej. řádků má být 36m. Vzdálenost 15 kolej. řádků (14 záběrů postřikovače po 36 m) má být 504 m. Skutečná vzdálenost změřená z mapy je 494,4 m, tj. rozteč jízd při setí byla o 1,91 % menší než měla být.
7
Autopilot RTK VRS vs. man. řízení v průběhu přechodného stavu RTK float, 26. 3. 2013 (sev. Čechy) Na tomto záběru řídil traktorista ručně – nerovná jízda (žluté body).
8
Jízda přes jeden záběr s autopilotem Trimble (září 2014) Při manuálním řízení s použitím znamenáků při setí takto jezdit nelze. Systémy automatického řízení Trimble Autopilot, EZ-Pilot a EZ-Steer umožňují jízdu způsobem "přes jeden záběr" (anglicky skip-n). Tento způsob pohybu po pozemku se používá zejména u pracovního nářadí s malým záběrem (menším než minimální poloměr otáčení stroje/soupravy), u kterého je nemožné se otočit na souvrati po dráze půlkruhu při otáčení se do nejbližšího pracovního záběru. Jízda způsobem přes jeden záběr zdvojnásobí poloměr otáčení na souvrati a umožní tak otáčení po půlkruhové trase. Takovéto otočení je rychlejší, způsobuje menší poškození struktury půdy na souvrati a je šetrnější k tažnému prostředku i nářadí. Na tomto videu jsme zaznamenali takovýto způsob jízdy prostřednictvím telematického sledování pohybu vozidla. Podmínkou přesného navázání pracovních záběrů při způsobu jízdy přes jeden záběr je příjem přesných korekcí RTK (to platí zejména pro velké pozemky). Pozn.: Pro spuštění videa v černém rámečku vpravo je třeba tento soubor prohlížet v režimu „Prezentace“.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.