Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLaura Janečková
1
Role ČESKÉHO TELECOMU v dopravní telematice ISSS, Hradec Králové, 4.-5.-dubna 2005
2
4.-5.4.2005 ISSS, Hradec Králové 2 Obsah Dopravní telematika Potenciál trhu Typy telematických služeb Schopnosti a know-how ČESKÉHO TELECOMU Vliv elektronického mýta na rozvoj trhu telematických služeb Elektronické mýtné Moduly mýtného systému Stručný popis zakázek Současná pozice ČESKÉHO TELECOMU
3
22-23.3.2005ITS Prague 2005 3 Potenciál trhu Z hlediska státu trh telematických služeb představuje: nová pracovní místa rozvoj sektoru telekomunikací, IT, finančnictví, dopravy, reklamy a obchodu, … zvýšení bezpečnosti dopravy, snížení nehodovosti. získání přesnějších informací nutných pro stát pro výstavbu nových dopravních komunikací a pro zvýšení efektivnosti provozování MHD zvýšené příjmy daní do státního rozpočtu z telematického průmyslu
4
22-23.3.2005ITS Prague 2005 4 Typy telematických služeb (1) Napojení systémů dopravní telematiky na informační systémy veřejné správy (ISVS) Sledování a vyhodnocování přepravy osob a nákladů Řešení financování dopravní infrastruktury (fond dopravy) Nástroje pro výkon dopravní politiky měst, regionů, státu, atd. Státní veřejná správa (MI, MD, regionální úřady) Sledování kvality dopravních cest Řízení údržby dopravní infrastruktury Sledování a řízení bezpečnosti dopravního provozu Ekonomika dopravních cest Správci infrastruktury (správci dopravních cest, správci dopravních terminálů) Propojení systémů dopravní telematiky na integrovaný záchranný systém a bezpečnostní systémy státu Zabezpečení lepšího organizování zásahů při likvidaci havárií, nehod Zvýšení prevence proti vzniku mimořádných událostí s ekologickými důsledky Bezpečnostní a záchranný systém (IZS - integrovaný záchranný systém)
5
22-23.3.2005ITS Prague 2005 5 Volba dopravních cest a nejvýhodnějších tras Řízení oběhu vozidlového parku Dálková diagnostika vozidel Dodávka náhradních dílů Provozovatelé dopravy (dopravci) Elektronická identifikace vozidel a nákladů Sledování a vyhledávání odcizených vozidel Elektronické platby za poskytnuté ITS služby Finanční instituce (pojišťovny, leasingové společnosti) Informace o dopravních cestách, dopravních spojích Navigace, informace zasílané řidičům do automobilů (např. nejbližší čerpací stanice, restaurace, firma…) Dopravní informace prezentované řidičům prostřednictvím info systémů na dálnicích, prostřednictvím rozhlasu, televize, Internetu Služby mobilních operátorů Cestující a řidiči (uživatelé) Typy telematických služeb (2)
6
22-23.3.2005ITS Prague 2005 6 Schopnosti a know-how ČESKÉHO TELECOMU Kompetence: Komunikace Billing CRM Call centra Zabezpečení Hosting Provozování Partnerství a subdodávky: HW do vozidel a jeho údržba SW Obsah
7
22-23.3.2005ITS Prague 2005 7 Situace na trhu poskytování telematických služeb: Pro výraznější rozvoj trhu je třeba snížit ceny a zavést standardy: Vhodné technologie jsou vyvinuty a informace nutné pro služby obsahu jsou také k dispozici Na trhu je k dispozici velké množství nestandardizovaných řešení Prosperují pouze niche segmenty trhu - taxi, řešení pro leasingové firmy, fleet management pro dopravce Potencionálním trhem je přibližně 300.000 nákladních automobilů, 3,5 mil. osobních automobilů, 20 tis. autobusů, 3 tis. lokomotiv a 60 tis. vagónů, další vozidla MHD atd.
8
22-23.3.2005ITS Prague 2005 8 Aplikace na výběr mýta Telematická aplikace 1 Telematická aplikace 2 Možnosti systému EFC pro poskytování telematických služeb Systém elektronického výběru mýtného může do budoucna poskytnout: Jednotnou platformu pro poskytování telematických služeb na základě standardizovaných interface Vybavení více než 200 tis. vozidel jednotkami schopnými poskytovat telematické služby Snížení cen v důsledku zajištění billingových, bezpečnostních a dalších služeb v systému EFC Je nutno legislativně zajistit nediskriminovaný přístup všem poskytovatelům telematických služeb OBU Provozovatel (billing, zabezpečení, clearing) TSP 1TSP 2TSP n
9
22-23.3.2005ITS Prague 2005 9 Charging data services Enforcement services Central services ČESKÝ TELECOM IBM Siemens … Fela/Ascom Kapsch Siemens T-Systems …. Eltodo Vitronic Kapsch … ČESKÝ TELECOM má zájem o tyto zakázky: pevná a mobilní komunikace hosting call centra billing CRM bezpečnost sítí a systémů Moduly systému EFC
10
22-23.3.2005ITS Prague 2005 10 I.Charging data services sběr dat o ujetém mýtném (technologií mikrovlnnou nebo satelitní, případně jinou) dodání HW a SW OBU automatic tolling center … II.Enforcement kontrolní brány kamery pro identifikaci vozidla mobilní kontrola s vybavením enforcement backoffice … Příklady zakázek v jednotlivých modulech (1.)
11
22-23.3.2005ITS Prague 2005 11 III.Korporátní služby účtovací systém (billing) zákaznické systémy (customer relationship management) infocentrum … IV.IV. Dodávky pro celý systém (průřezové zakázky) komunikace pevná a mobilní zabezpečení systému a dat financování výstavby a provozu clearing … Příklady zakázek v jednotlivých modulech (2.)
12
22-23.3.2005ITS Prague 2005 12 Co by nám pomohlo při přípravě potenciálních dodávek ČTc pro mýtný systém: Návrhy legislativních změn Upřesnění obchodního modelu Parametry pro zpoplatnění a předpokládaný vývoj systému Přesnější technické specifikace Požadavky na enforcement Požadavky na návazné služby … Zpřesnění zadání
13
22-23.3.2005ITS Prague 2005 13 ČESKÝ TELECOM chce: připravit do nabídky výběrového řízení zakázky v oblasti svých klíčových kompetencí – tj. usilovat o dodání komunikačních a hostingových služeb, billingu, CRM, call centra, zabezpečení sítí a systémů a o podíl na provozování systému nabídnout své základní služby všem důležitým dodavatelům technologií na výběr mýta splnit požadavky vlády na systém výběru mýta a těsněji spolupracovat na takovém řešení, které je splní nejlépe Pozice ČESKÉHO TELECOMU
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.