Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilŠtěpán Bařtipán
1
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236 Tematická oblast: Mikroekonomie Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Poptávka Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_EK_06_ poptavka Datum tvorby: 11. 12. 2012 Klíčová slova: cena, poptávka, trh Anotace: výklad a procvičeni učiva 2.roč.EKO
2
Poptávka Definice: Poptávka je takové množství zboží, které jsou kupující ochotni koupit za určitou cenu.
3
Rozbor definice Ochota kupujících závisí na mnoha faktorech, ale tím rozhodujícím je cena zboží Kupující reagují na zvýšení ceny tak, že jsou ochotni si koupit menší množství zboží než dříve Při snížení ceny kupující reagují tak, že by si rádi koupili větší množství zboží
4
Zákon klesající poptávky Poptávané množství zboží se mění v opačném směru než cena nebo-li : S rostoucí cenou klesá množství poptávaného zboží
5
Otázky ? doplňte následující počty kupujících do tabulky: 625, 100, 500, 330, Cena pomerančů za kgPočet kupujících 20 22 30 40
6
Zdroje: Galerie Klipart Sojka, Pudlák. Ekonomie pro střední školy. 5.upr. vydání. Praha: Fortuna, 2009. ISBN 978-80-7373-013-0
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.