Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
CSR jako součást obchodního modelu
Klára Gajdušková, Česká spořitelna, a.s Seminář CSR Governance
2
CSR v České spořitelně Zadání pro CSR:
„Zvýšíme hodnotu pro akcionáře tím, že propojíme naše obchodní cíle se zájmy společnosti, v níž podnikáme “
3
„Investujeme pro budoucnost “
Srozumitelnost Spolehlivost Otevřenost a vstřícnost Firemní hodnoty Ekonomický Sociální Enviromentální C S R P i l í ř e Vzdělání (zejm. finanční) Lidé v nouzi/ stárnoucí společnost Udržitelný rozvoj CSR Strategie České spořitelny „Investujeme pro budoucnost “ Jsme banka první volby pro všechny naše cílové skupiny
4
Cíle CSR v České spořitelně
1885 Rudolfinum 1888 Domov Palata 1918 Vltavské nábřeží … Nic nového Dlouhá historie Od roku 1825… Navazujeme na principy, na kterých vznikly spořitelny v 19.století (tehdy se tomu ale neříkalo CSR ): „ Tam, kde budou působit spořitelny, se bude lidem žít lépe. “
5
Vznik koncepce CSR v České spořitelně
Určující bylo: „Propojme CSR a naším businessem“ 1. Co chtějí hlavní „stakeholdeři“? Management Akcionář Zaměstnanci Klienti 2. Co doporučují ti, co tomu rozumějí Externí svět NGOs Novináři Opinion-makers Náš svět IR Compliance
6
Kdo je do CSR zapojen? Aktivně: Zaměstnanci Aktivně: Management
Dny pro Charitu – týmové, rodinné; Třídění odpadu; Etický kodex; Grantový program, Senioři komunikují -- již 5 let se dobrovolně hlásí zaměstnanci z poboček ve všech regionech v ČR do role lektorů na kurzech pro seniory Tříkrálová sbírka Aktivně: Management CSR je součástí strategie banky Aktivně: Klienti Bonus program) Pasivně: Odborná veřejnost CSR Report Výroční zprávy
7
Jak probíhá rozhodování o projektech
Pět otázek, na které se ptáme: Dokážeme na to sehnat peníze nejen teď ale i za rok a za dva? Je to v souladu se strategií? Je to opravdu CSR (ne marketing)? Má to perspektivu pro další rozvoj? Dává to prostor pro jinou než jen pasivní spolupráci? Víme, že naši partneři jsou na nás často existenčně závislí Víme, že je relativně snadné projekt spustit ale mnohem těžší je ho rozvíjet Víme, že nemůžeme dělat všechno
8
Rozpočet na CSR Rozpočet Nadace ČS: Schvaluje správní rada
Rozděluje výnos ze základního jmění (to činí 0.5 mld Kč) Prostředky se přidělují na základě předložených projektů Každý projekt musí každoročně dodat zprávu o plnění Rozpočet jde i do každého regionu –projekty oblastních poboček v regionech obtížně shánějí finance Rozpočet banky na CSR: Řízen z několika linií (Firemní komunikace, HR, manažer pro Etiku, Diversitas…) Standardní projekty a objemy se schvalují v linii Strategické projekty, nové projekty a větší objemy schvaluje představenstvo Nadace ČS má svůj vlastní rozpočet, který je nezávislý na bance. Prostředky z něj jdou výlučně na charitativní projekty. Nadace ročně rozdělí 15 milionů Kč. Drtivá většina jejích projektů jsou dlouhodobé. Nadace slaví příští rok 10.narozeniny!
9
Zájmy stakeholderů Zájmy stakeholderů jsou různé, ale:
Nikdy nemůžeme vyjít vstříc všem; Navíc, témata, která někdy vnímají stakeholdeři jako klíčová, se opakují s tím, čemu už se věnují jiné organizace A společnost potřebuje řešit i jiné otázky, než ty které napadnou každého jako první… …. takže se držíme se naší strategie, která vzešla z hloubkových rozhovorů se stakeholdery Nemocnice Dětské domovy Sociální otázky Ekologie Kultura Školství & Sport
10
Hodnocení Strategie je fajn, projekty jsou fajn, ale nedaří se nám k tomu dělat PR Dlouho jsme si mysleli, že to nevadí, že důležité jsou činy, ne slova. Ale vadí. Je výzva na příští rok Nezávislá studie od Ipsos Tambor (ročně) - pro porovnání se s ostatními firmami na trhu. Nezávislá studie Mediální audit od Factum Invenio (ročně) – znalost projektů mezi novináři. Znalost projektů mezi zaměstnanci, interní dotazování po intranetu (ročně)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.