Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ
2
Současnost Tři dopravci se čtyřmi produkty Nikdo nevydělává Nepřehledný tarif a poskytované služby ČD cestujícímu první třídy nevydají automaticky nejlevnější jízdenku Regiojet – jednou stojí jízdenka 150,- Kč a další den klidně 300,- Kč Leo Express – měsíc před jízdou jízdenka za 99,- Kč, den před jízdou 299,- Kč - jízdenky jsou vázané na konkrétní vlak
3
Co cestující chtějí? Cestující mají při cestě různé nároky, a to: Jet co nejlevněji Mít vše „all inklusive“ Jet s určitou úrovní služeb avšak ne příliš draze Jet co nejrychleji Jednu věc, ale mají všichni cestující stejnou, chtějí taktový, snadno zapamatovatelný jízdní řád a přehledný tarif. Úspěšný železniční dopravce by měl být schopen uspokojit všechny tyto cestující, i když ne vždy je to možné.
4
Cestovní třídy 3. třída Vozy s oddíly pro 6 cestujících se zásuvkami Bez doplňkových služeb 2. třída Velkoprostorový vůz se stolečkem u každého sedadla a zásuvkami V ceně jízdenky je zahrnuta voda a denní tisk
5
Cestovní třídy 1. třída Velkoprostorový vůz se stolečky, zásuvkami a polohovatelnými sedadly Vůz s oddíly pro 6 cestujících se zásuvkami V ceně jízdenky je zahrnuta neomezená konzumace kávy, voda, denní tisk a jednoduché občerstvení 1.+ třída Vozy s oddíly pro 2 nebo 4 cestující s velkými stolečky, zásuvkou u každého sedadla a polohovatelnými sedadly V ceně jízdenky je zahrnuta neomezená konzumace nealkoholických nápojů, snídaně nebo libovolně sestavené menu a denní tisk
6
Soupravy Pro provoz se počítá s odkoupením rakouských vozů a s jejich modernizací Lokomotivy je nutné pořídit nové s max. rychlostí minimálně 160 km/h Zapotřebí bude 7 souprav + 1 záložní Abychom uspokojili všechny cestující řazení je uvažováno takovéto: Vůz 1.+tř (oddíly po čtyřech)/1.tř (oddíly) Vůz 1.+tř (oddíly po dvou)/1.tř (velkoprostorový) Jídelní vůz 3 vozy 2. třídy 3 vozy 3. třídy
7
Jízdní řád Snaha odjíždět z Prahy a Ostravy ve snadno zapamatovatelné časy, nejlépe v x:00 Po trase zastávky v Kolíně, Pardubicích, Olomouci a Hranicích na Moravě Spoje ve směru špičky a poslední spoje budou navíc zastavovat v Ústí nad Orlicí, Zábřehu na Moravě, Suchdole nad Odrou a ve Studénce Interval bude ve špičce 1 hodina a mimo špičku 2 hodiny Provoz bude od 4 hodin do 0 hodin (odjezdy)
8
Jízdné Po vyčíslení nákladů, které vychází na 6 250,- na vůz a při uvažovaní obsazenosti ze 65% vychází jízdné takto: 3. třída 170,- (200,-) 2. třída 200,- (240,-) 1. třída 280,- (340,-) 1.+ třída 500,- (600,-) Pravděpodobně však bude nutné jízdné nastavit vyšší (asi o 20%) abychom pokryli „ztrátu“ způsobenou úsekovými cestujícími.
9
Proč současní dopravci s vyšším jízdným prodělávají? Základním důvodem je, že není na této trase dostatek cestujících aby se uživilo tolik dopravců. Další důvody se již týkají jednotlivých produktů: Ex ČD – malá kapacita méně kvalitních souprav; jízdné neodpovídá kvalitě Pendolino ČD – „ za hodně peněz málo muziky“ Leo Express – nové soupravy a mnoho personálu Regiojet – velké množství personálu na spoji a jízdenky drží dlouho za směšné ceny TENTO PRODUKT BY VYDĚLÁVAL, ALE TRAŤ Z PRAHY DO OSTRAVY UŽIVÍ MAXIMÁLNĚ TŘI PRODUKTY.
10
DĚKUJI ZA POZORNOST
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.