Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVendula Králová
1
Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s. Jiri.Laciga@cca.cz www.cca.cz
2
Obsah O CCA Group a.s. I.Distanční vzdělávání: Revoluce? II.Překážky širokého užití IT ve vzdělávání III.Microsoft a Class Server IV.Funkcionalita řídícího systému přidruženého ke Class Serveru V.Škola Online verze 3
3
Založení společnosti v roce 1991 Sídlo společnosti: Škrétova 12, Praha, ČR Počet zaměstnanců: 105 Základní kapitál: CCA64 mil. Kč EPe23 mil. Kč CCA Benelux 31 tis. € O CCA Group a.s. Expert & Partner Engineering CCA Group a.s. Praha, Plzeň, Brno CCA Benelux S.A. CCA Group Bratislava
4
RAMSES Course Designer RAMSES Akademie RAMSES ERP, informační systém pro podniky Datové sklady RAMSES – vlastní manažerský systém pro rozhodování a řízení založený na technologii Oracle Webová řešení na platformě „Oracle Portal“ RAMSES řešení pro organizace státní správy Portál Miesto.sk, nejnavštěvovanější slovenský portál Vývoj software na zakázku a internetových aplikací SkolaOnLine: –Portál – pro základní a střední školy –Žákovská – informace pro rodiče na webu –Katedra – IS pro školy Produkty CCA
5
I. Distanční vzdělávání: Revoluce? Distanční vzdělávání: Změna významu pojmu „Distanční vzdělávání“ na vzdělávání s užitím IT Revoluce? Nebo pomalá evoluce? V technologiích revoluce, v postojích pomalá evoluce - zatím. Jsme připraveni?
6
I. Distanční vzdělávání: Revoluce? Situace – jak jsme připraveni: Motivace k užití IT ve vzdělávání: -podniky vedou, jsou pod tlakem konkurence -univerzitní sektor se rozvíjí -základní a střední školství spí (až na výjimky) Trh: - Podniková sféra: 10-12 tis. Kč/zaměstnance/rok = 20 mld v podnikové sféře -nekomerční sektor – trh tvoří fondy EU – mnoho projektů, které nebudou budovat jen klasickou školu. Technologie: -v podstatě vyřešena -v ČR chybí universální Learning Management Systém pro všechny druhy vzdělávacích institucí
7
II. Překážky širokého užití IT ve vzdělávání 1.Odpor učitelů a lektorů: -odpor ke změně -riziko vyšší kontroly, vyšší nároky na přesnost Heslo odporu: „Bez kontaktu studenta s lektorem to nejde“. Ano, ale jak velká část opravdu nejde. 2.Množství obsahu pro převod do e-learningové formy, v obecných znalostech je však již dost k dispozici. 3.Chybí metodické standardy a jednotné zvyklosti
8
Microsoft dává na trh „sklad“ výukových materiálů, pomůcku pro učitele a lektory s velmi jednoduchým řízením vzdělávacího procesu. Lze očekávat vyřešení některých základních otázek: 1.Nastolí standardy. 2.Usnadní převedení obsahu do e-learningové formy, neboť velké množství obsahu je již ve formátech Microsoftu. III. Microsoft a Class Server (CS)
9
Charakteristiky: 1.Globální přístup: nezajišťuje funkce lokálního charakteru 2.CS je především pomocníkem vlastních výukových činností 3.Plná kompatibilita s dalšími produkty Microsoftu (Exchange,…) 4.Neobsahuje běžné a většinou specifické evidence a administrativu škol a vzdělávacích institucí
10
Stručně, co umí Class Server: Využívat e-learningové materiály při výuce. Vytvářet testy a zpracovávat výsledky. Hodnotit práci studentů dle lokálních standardů. Vytvářet e-kurzy a úkoly. Přístup rodičům k výukovým materiálům. III. Microsoft a Class Server (CS)
11
Hlavní otázka: „Je Class Server řešením pro vzdělávací instituce?“ Odpověď: „Ano, ale ne úplným. Nutno doplnit celou řadu funkcí“ Které to jsou?
12
IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Další potřebné/nutné agendy: Přihlašování, přijímací řízení, zápis žáků a studentů Evidence uchazečů/ žáků/ studentů Evidence učitelů / lektorů Výukové programy, předměty, kurzy, lekce, úkoly Skupiny studentů/ třídy a týmy Hodnocení Nástěnky – školní a skupinové Docházka Učebny, zdroje (učební pomůcky) Rozvrhy
13
IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Požadavky na řídící systém: Dostupnost i slabším připojením Jazyková multifunkčnost Bezpečnost – ochrana osobních dat Možnost propojení on-line skupin, virtuálních tříd, týmů (konference) Unifikace dat pro výkaznictví a statistiky nadřízených složek
14
IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Funkce a požadavky se liší podle druhu školy resp. vzdělávací instituce: Základní školy Střední školy Soukromé (vysoké) školy komerční Neziskové dotované školy Podnikové externí školy Podnikové externí vzdělávací instituce (školící firmy) Virtuální vzdělávací instituce Vyšší odborné školy
15
IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Role, pro něž nutno rovněž modifikovat funkcionalitu a zajistit speciální přístupová práva: Žáci a studenti Učitelé a lektoři Vedení školy, management Zřizovatelé, majitelé, nadřízené instituce Administrativní personál školy, personalisté a garanti vzdělání Rodiče žáků a studentů
16
IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Komerční modul musí zajistit: Vybrat školné dle přijetí a zápisu Přístupová práva do řídícího systému a k příslušnému obsahu Prodej jednotlivých výukových jednotek (lekcí, kurzů) Marketingovou komunikaci: -analýzu poptávky -nabídku nových kurzů a programů
17
V. Škola Online verze 3 Veřejnost AKADEMIE nástěnka, web, noviny přijímání a zpracování přihlášek zápis evidence lektorů a studentů management zařízení knihovna rozvrhy řízení speciálních akcí řízení virtuální on-line výuky AKADEMIE nástěnka, web, noviny přijímání a zpracování přihlášek zápis evidence lektorů a studentů management zařízení knihovna rozvrhy řízení speciálních akcí řízení virtuální on-line výuky KATEDRA Nástěnka agenda předmětů agenda rozvrhů, včetně suplování studijní plány plány zkoušení výsledky zkoušení a testů,….. docházka agenda učitelů agenda studentů agenda rodičů KATEDRA Nástěnka agenda předmětů agenda rozvrhů, včetně suplování studijní plány plány zkoušení výsledky zkoušení a testů,….. docházka agenda učitelů agenda studentů agenda rodičů Stránky pro veřejnost Rozcestník Informace o výukových programech Koncepce rozvoje školy Články a komentáře Informace o kvalifikacích školy Volné e-kurzy Stránky pro veřejnost Rozcestník Informace o výukových programech Koncepce rozvoje školy Články a komentáře Informace o kvalifikacích školy Volné e-kurzy ŽÁKOVSKÁ Nástěnka agenda předmětů rozvrhy studijní plány plány zkoušení výsledky zkoušení a testů,….. docházka ŽÁKOVSKÁ Nástěnka agenda předmětů rozvrhy studijní plány plány zkoušení výsledky zkoušení a testů,….. docházka KOMERČNÍ MODUL Vybírání školného Přístupová práva do řídícího systému a k příslušnému obsahu Prodej jednotlivých výukových jednotek (lekcí, kurzů) Marketingová komunikace analýza poptávky nabídka nových kurzů a programů (mailing) KOMERČNÍ MODUL Vybírání školného Přístupová práva do řídícího systému a k příslušnému obsahu Prodej jednotlivých výukových jednotek (lekcí, kurzů) Marketingová komunikace analýza poptávky nabídka nových kurzů a programů (mailing) Škola ONLINE verze 3 rodiče ředitelé učitelé žáci studenti zřizovatelé
20
AKADEMIE – část pro instituce Evidence a vyhodnocení výsledků Evidence a vyhodnocení výsledků Realizace a absolvování vzdělávacích akcí Realizace a absolvování vzdělávacích akcí Funkce zaměstnance Funkce zaměstnance Potřebné dovednosti Potřebné dovednosti Katalog školení a e-kurzů, intraweb, směrnice a pokyny, … E-learningové kurzy E-learningové kurzy Dodavatelé a nabídky externích kurzů a školení Dodavatelé a nabídky externích kurzů a školení Vlastní kurzy Vlastní kurzy Náklady a ceny Náklady a ceny AKADEMIE pokrývá klasické vzdělávání i e-learning Definice změny, plány kvalifikačního rozvoje zaměstnanců, firemní know-how, interní informace a směrnice Definice změny, plány kvalifikačního rozvoje zaměstnanců, firemní know-how, interní informace a směrnice V. Škola Online verze 3
21
Ke Katedře a Žákovské pro základní a střední školy se doplňují postupně moduly pro: –Neziskové organizace –Vyšší odborné a soukromé vysoké školy –Ostatní vzdělávací instituce Použitá technologie: Microsoft.NET (DotNet), SQL Server 2000 Termín: Podzim 2005 – první ucelená funkční část pro nasazení v praxi.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.