Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236 Tematická oblast: marketing a management Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Historie reklamy Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_MM_05_HISTORIE REKLAMY Datum tvorby: 3.6.2013 Klíčová slova: počátky reklamy, moderní reklama Anotace: materiál slouží k výkladu, procvičení učiva a samostatného rozhodování studentů

2 Historie Reklamy Reklama - definice

3 Počátky reklamy Reklama vzniká s rozvojem obchodování. Ve svých počátcích existovala pouze v grafické podobě. Stále ještě se s touto formou reklamy můžeme setkat na tržištích, kde jeden obchodník přes druhého ukazuje obraz předmětu a vychvaluje své zboží. Reklama v ústní a psané podobě přichází později.

4 První reklama u nás V Česku se s reklamou setkáváme prokazatelně až na počátku 20. století. Zvláště prvorepublikové reklamy jsou dokladem toho, že s rozmachem sdělovacích prostředků, zvláště pak novin, rostl i objem reklamy.

5 Po druhé světové válce Reklama po válce začala využívat nové technologie, jako je televize nebo rádiové vysílání. Rozšířila se do všech sdělovacích prostředků a nabyla nových rozměrů. Reklama se začala stávat druhem umění. Televizní reklama musela poprvé upoutat zákazníka nápaditostí, výtvarností a vtipem.

6 Moderní reklama Moderní reklama je dnes velkým bojem. Reklama se dostala na veškeré vývěsní plochy a billbordy, do vozidel městské dopravy, na internet apod. Obchodní střediska jsou přeplněna reklamními plochami.

7 Úloha: Zkuste spočítat, kolik reklamních upoutávek najdete cestou domů. Zamyslete se nad tím, co znamená pojem „reklamní boj“.

8 Zdroje: Philip Kotler, Gary Amstrong, Marketing, Grada, 2008, IBSN: 978-80-247-0513-2 Vlastní zdroje autorky Reklama: reklama. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013- 06-03]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Reklama


Stáhnout ppt "Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění."

Podobné prezentace


Reklamy Google