Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEllen Hrušková
1
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání, řízení a vyhodnocování bude v nových podmínkách zadání vyžadovat efektivní a rychlé nástroje. (BACK OFFICE – Dopravní kancelář)
2
Základní očekávané změny Cena dopravního výkonu je soutěží záležitostí dopravce, není nutné její vyhodnocování Jediným nástrojem úpravy ceny dopravního výkonu je správně a objektivně nastavený systém objektivizace vybraných nákladových položek Vážným ukazatelem se stává dosahovaná tržba, která bude rozhodným ukazatelem, ukazatelem správného nakládání s veřejnými prostředky Objednavatel dopravy bude nucen trvale vyhodnocovat a regulovat požadovaný dopravní výkon v závislosti na skutečném využívání nabízené dopravní kapacity
3
Významné odlišnosti Objednavatel bude nucen k hodnocení skutečných tržeb a to v členění do spoje v to. Objednavatel má zúžený prostor úpravy dopravních výkonů Dlouhodobost smluvního vztahu předpokládá dlouhodobost vyhodnocování a přijímání nápravných opatření Objednavatel bude nucen přijímat rozhodnutí v reálném čase Objednavatel bude nucen získávat a zpracovávat periodicky informace o skutečných tržbách a počtech cestujících
4
Varianty řešení Metoda „Empirie“ – omyl x pokus Metoda „Excel experimentů“ – využívání SW OFFICE, který je sice efektivním nástrojem pro řešení obecných a nevelkých úloh, ale při skutečném využití v odborné činnosti není dostatečně vybaven Metoda „Využití odborných SW“ - pro vyhodnocování významných ukazatelů
5
Představení SW aplikací k řešení úlohy trvalého sledování, vyhodnocování a modelování veřejné dopravy Základní SW – Jízdní řády Základní SW – Cena jízdného Základní SW – Clearing
6
Modul STANDARD Modul Clearing I zúčtování Modul CLEARING II Lístky Dopravní plánování Jízdní řády – požadovaný dopravní výkon Management tarifní integrace (integrovaná doprava) Finanční hodnocení Odhad finančních nákladů na dopravní obslužnost kraje Sestavení optimalizovaného dopravního výkonu přiřazeného na vozidlo Výpočet finančních nákladů na dopravní obslužnost kraje na základě počtu dopravní techniky a dopravního výkonu Kvantifikace dopravního výkonů a nákladů veřejné dopravy v závazku veřejné služby Dopravní kancelář Modul Jízdní řády Rozsah dopravní obslužnosti Celkové náklady na dopravní obslužnost Jízdní řády – Základní výkonové ukazatele (počty km dopravního výkonu) Modul Cena Jízdného Management dopravní integrace (integrovaná doprava) Dopravní výkony hodnocení Modul TURNUSY 6 B&C Dopravní systémy s.r.o. M-Line a.s.
7
SW aplikace Cena jízdného je postupně přepracovávána do podoby CLEARING II – hodnocení dopravně výkonových ukazatelů. Aplikace umožňuje kvantifikaci všech významných dopravních a výkonových ukazatelů, které jsou vázány na integrovaný dopravní systém. Základními kvantifikátory jsou dopravní vztahy mezi zónami, časovým rozložením dopravních vztahů a vazbu na finanční ukazatele. Uživatel tak může komplexně hodnotit, kontrolovat, regulovat a plánovat celý systém integrované dopravy na území kraje. B&C Dopravní systémy s.r.o.7
15
Ukázka grafických výstupů Rozbor využití kuponů a počty cestujících, počet jízd a jejich členění po jednotlivých linkách´, spojích a dopravních společnostech
16
Dnešní forma vedení a řízení Zítřejší forma vedení a řízení
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.