Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilProkop Kučera
1
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 1 Týmová práce v Městské knihovně Chemnitz Vývoj, úkoly a organizace
2
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 2 Co se dozvíte ? 1.Nutnost zavedení 2.Vývojový proces 3.Prezentace jednotlivých fází 4.Dnešní podoba týmové práce
3
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 3 Jak vypadala dosavadní organizační struktura? Ředitel Sekretariát Ekonomicko-správní odbor Odbor práce s veřejností Vedoucí oddělení NávštěvníkůVedoucí oddělení Lektorát Vedoucí odboru Lektorát Vedoucí odboru Nákup/Technika Vedoucí odboru Ústřední knihovna Vedoucí odboru Pobočkové knihovny Vedoucí specializo- vaných oddělení Referenti Zaměstnanci Vedocí pobočky Zaměstnanci Referenti Zaměstnanci Lektoři Referenti Zaměstnanci
4
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 4 Proč práce v týmech? Decentralizace Podpora vlastní iniciativy zaměstnanců Flexibilnější práce zaměstnanců Zredukovat náročnost koordinace Optimalizace procesu Zvýšení kvality
5
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 5 Co je to práce v týmech ? Forma kolektivní organizace práce, při níž přebírá více osob určitý úkol, který společně řeší a plní podle určitých pravidel a dohod, sledují přitom společné cíle skupiny a navzájem spolu komunikují.
6
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 6 1999 Začátek 2000 Zapojení zaměstnanců 2001 Fáze koncepce / Modelování procesu 2002 Příprava změny systému 06/2002 Zahájení práce v týmech 06/2003 Vyhodnocení po prvním roce, problémy / změny Dnešní týmy Městské knihovny Jak probíhalo zavedení týmové práce ? Nutné kroky
7
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 7 Jak to všechno začalo ? Pilotní projekt: Decentralizovaná zodpovědnost za zdroje Stěhování do nové budovy Automatizace pracovních procesů Změna pracovních postupů
8
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 8 Co se muselo udělat pro zaměstnance ? Workshopy se všemi zaměstnanci Zapojení zaměstnanců do zavedení práce v týmech Externí projektový manager Pracovní skupina pro týmovou strukturu
9
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 9 Jaká školení proběhla? Týmový trénink – Společně k úspěchu Systémy teamového managementu Personální rozvoj Projektový management Kvalifikace v oblasti podnikového hospodářství Seminář o týmové struktuře (projektový manager) Týmová práce v oblasti knihovnictví (projektový manager) Vize a management – Týmová práce v Městské knihovně všichni zaměstnanci (projektový manager) Valné hromady zaměstnanců – týmová struktura Interní školení týkající se specifických knihovnických činností
10
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 10 Jaké úkoly nás čekaly před zavedením týmové práce? Decentralizace úkolů Katalogy úloh pro jednotlivé týmy Výkaznictví a stanovení cílů Týmový řád Stanovení úkolů týmových mluvčích a jejich volba Provozní řád městské knihovny Vytvoření týmů podle tematických skupin fondu Předběžný plán strukturního členění Městské knihovny
11
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 11 Jak vypadala organizační struktura ve fázi testování ? ŘeditelSekretariátKontrolor Tým I Děti, Mládež, Hudba __________ Část služeb Knihovnický servis Tým II Člověk, Příroda, Technika __________ Část služeb Ekonomika/Správa Tým III Ekonomika, Právo, Dějiny __________ Část služeb Práce s veřejností Tým IV Literatura,Umění Jazyky, Cestování __________ Část služeb Výpočetní technika Tým V+ VI Pobočky Vedoucí odborného odd./ Odborný poradce Vzdělávání a školení Vedoucí odborného odd./ Odborný poradce Správa Vedoucí odborného odd./ Odborný poradce Rozvoj fondu Vedoucí odborného odd./ Odborný poradce Uživatelské služby/zást.řed. Vedoucí odborného odd./ Odborný poradce Zpracování fondu
12
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 12 Vyhodnocení po prvním roce: Jaké problémy se vyskytly ? Odrazit se ode dna Anketa mezi zaměstnanci Mluvčí týmů Velikost týmů 1. Fáze: Opuštění „starého světa “ 2. Fáze: Zorganizovat přechod na nový systém 3. Fáze: Vědomé zvolení „nového světa“ Spokojenost s pracovní situací Práce v týmu Vztah zaměstnanců k vedení Sloučení malých týmů Systém se neosvědčil
13
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 13 Vyhodnocení po prvním roce: Jaké změny byly provedeny ? Péče o týmy Sloučení týmů Péče o odborná oddělení Sestavení plánu služeb Týmoví mluvčí Vedoucí týmů 6 týmů 4 týmy Decentralizovaně v týmech Centrálně v části uživatelských služeb Jednotliví odborní poradci Management uživatelů a fondů
14
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 14 Jak vypadá organigram Městské knihovny dnes ? Ředitel Vedoucí týmu 1 Mládež & Hudba Vzdělávání a školení Vedoucí týmu 2 Věda & Technika Správa Vedoucí týmu 3 Kultura & Země Odborný lektorát Vedoucí týmu 4 Městská síť Uživatelské služby Zástupce ředitele / Management uživatelů Management fondu/ Controlling Sekretariát ÖA, EDV Práce s veřejností, Výpočetní technika
15
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 15 Jaké odborné úkoly Budování fondu Zpřístupnění fondu Prezentace fondu Informační služby Práce s veřejností Výpočetní technika Správa upomínek Plánování služeb Část práce s veřejností plní týmy ? zůstávají centralizované?
16
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 16 Jaké úkoly zůstávají Koordinace přenesených procesů Realizace stanovených cílů Utváření a realizace pracovních procesů Stanovení práce zaměstnanců Výměna informací a znalostí Zvládání konfliktů v týmu Situační analýza a výkaznictví Reprezentace Organizace Koordinace Komunikace Moderování Vyrovnávání Motivování týmům ? Vedoucímu týmu ?
17
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 17 Co přinesla změna na systém týmové práce návštěvníkům a zaměstnancům ? Motivace Komunikace Pracovní atmosféra Proces neustálého zlepšování Organizace, která se učí Společné usilování o dané cíle Chování a myšlení Důvěra roste Vzájemné učení Neustálá výměna informací
18
10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 18 Máte nějaké otázky ?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.