Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNina Kopecká
1
VY_52_INOVACE_ZB03_1564TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektuCZ.1.07/1.5. 00/34.0883 Číslo projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:V/2 Datum vytvoření: 18.10. 2012 Autor:Mgr. Marcela Tvrdá Určeno pro předmět: Zbožíznalství Tematická oblast:Drogistické zboží Obor vzdělání:Obchodník (66-41-L/01) 3. ročník Název výukového materiálu:PowerPoint: 15. Parfémy Materiál byl vytvořen v souladu se ŠVP příslušného oboru vzdělání. Popis využití: Název výukového materiálu byl vytvořen s pomocí programu PowerPoint, na závěr shrnutí a procvičování kontrolních otázek. Výkladová hodina s procvičováním – diskuze
2
Drogistické zboží Parfémy Prezentace
3
Obsah Charakteristika parfému Historie vzniku parfému Vonné kompozice parfémů Přírodní vonné látky Výroba parfémů Komponenty parfémů Rozdělení podle obsahu vonné kompozice
4
Charakteristika parfémů směsi látek s různou prchavostí základní prvky vůně tvoří vonné akordy ostatní prvky tvoří vonnou kompozici dělí se podle obsahu vonné kompozice tvoří systémy skupiny vůní
5
Historie vzniku parfémů slovo parfém pochází z latinského výrazu per fumum neboli kouřem umění vyrábět parfémy, se poprvé objevilo ve starověké Mezopotámii nejstarší parfémy na světě se archeologům podařilo objevit v Pyrgu na Kypru do Evropy se parfumerie dostala ve 14. století
6
Vonné kompozice parfémů Základní suroviny: 1. silice získaná z květů, plodů a listů 2. vonné suroviny živočišného původu pižmo (jelínek), cibet, ambra (velrybí obsah žaludku) 3. syntetické vonné látky
7
Přírodní vonné látky Druhy: silice anýzová silice citronová 1. silice levandulová silice rozmarýnová silice tymiánová silice růže, heřmánek,konvalinka
8
Výroba parfémů vonná kompozice se mísí s etanolem (60 až 90%) nechává se zrát několik měsíců roztok se filtruje plní se do skleněných lahviček, kovových obalů nebo plastů
9
Komponenty parfému Hlava – 1. fáze složená z rychle prchavých látek, tato fáze brzy odezní. Srdce – 2. fáze - středně prchavé látky, tvoří buket, který se rozvíjí až po několika minutách. Základ – 3. fáze působí několik hodin.
10
Rozdělení podle obsahu vonné kompozice 1. Parfém obsahuje 15 – 30% VK 2. Toaletní parfém obsahuje 8 – 15%VK 3. Toaletní voda obsahuje 4 – 8% VK 4. Kolínská vod 3 – 5% VK ve zředěném 70% lihu
11
Harmann-Reimer – systém skupin vůní I. Květinová – dámská II. Orientální – pánské a dámské III. Chyprová – pánská a dámská IV. Fougerová – svěží, pánská V. Citrusová pánská VI. Levandulová – pánská VII. Mošusová – pánská a dámská
12
Světové značky parfémů Armani, Calvin Klein, Davidoff, Gucci, Givenchy, Christian Dior, Lacoste, Yves Saint Laurent, Chanel, Kenzo, Hugo Boss, Dolce§Gabbana
13
Zdroj Cvrček,K., Chalupný, V., Kynčil, J., Zbožíznalství II., Fortuna. Praha. 2005., 3., přepracované vydání www. Wikipedie.cz Foto: 1. archív autora
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.