Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRomana Hrušková
1
AnotacePrezentace, která se zabývá smíšenými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převádí smíšená čísla. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaZlomek, smíšené číslo. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivityVýklad Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum217 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září - 2011 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 20 - 16
2
Zlomky Smíšená čísla
3
Zjištění smíšeného čísla úvahou 1 1 2 1 celek a 1 2 Obr. 1 © Václav Simandl
4
Zjištění smíšeného čísla 2 a 1 2 2 jsou jeden celek 2 1 celek a 1 1 1 2 2 Obr. 2 © Václav Simandl
5
Převádění smíšených čísel na zlomek 1 2 2 1 1 3 2 2 2 + 1 3 2 2 2 1 2 1.Převedeme celky na zlomek se stejným jmenovatelem. 2.Sečteme celek a část celku. 3.Zapíšeme do zlomku.
6
Další způsob Vynásobíme jmenovatele s celkem a sečteme s čitatelem. Výsledek zapíšeme do čitatele a jmenovatele opíšeme z části celku. 1 1 2. 1 + 1 3 2 2 2
7
Převod zlomku na smíšené číslo 3 1 1 2 2 3 : 2 = 1 1 Pokud je čitatel větší než jmenovatel, poté můžeme zlomek převést na smíšené číslo. 1.Vydělíme čitatele s jmenovatelem. 2.Neúplný podíl je celek. 3.Zbytek zapíšeme do čitatele a jmenovatele opíšeme z původního zlomku.
8
Příklady Převeďte na smíšené číslo a proveďte kontrolu výsledku: 8 ; 23 ; 6 3 5 7 8 2 2 3 23 4 3 5 5 6 = NELZE 7 2 2 3.2 + 2 = 8 3 3 3 4 3 5. 4 + 3 23 5 5 5 Čitatel není větší než jmenovatel.
9
Čerpáno Obr. 1 - 2. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
10
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí postupně s látkou a poté kliknutím se ukáží vztahy, grafické znázornění, vzorce, postup, pokračování či výsledek. U jednotlivých listů probíhá myšlenková mapa, diskuse nebo vysvětlení či doplnění látky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.