Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ICT ČJ 5.ročník Význam slov II.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ICT ČJ 5.ročník Význam slov II."— Transkript prezentace:

1

2 ICT-2-3-42 ČJ 5.ročník Význam slov II.
Anotace: Prezentace obsahuje text k procvičení učiva o významu slov. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli. Autor: Mgr. Pavla Polanská Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: žák porovnává významy slov, zvláště slova stejného nebo podobného významu a slova vícevýznamová Speciální vzdělávací potřeby - žádné – Klíčová slova: slovo, význam slov, slova citově zabarvená Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání – základní vzdělávání - první stupeň – druhé období Typická věková skupina let Celková velikost – 382 kB – soubor ppt.

3 Kubula a Kuba Kubikula Vladislav Vančura
Pozorně si přečti text. Jaký je rozdíl mezi slovem medvěd a medvědář? Význam slov II. - 5.ročník

4 Kubula a Kuba Kubikula Jednou chodil světem medvědář Kuba Kubikula a ten chlapík měl veliké potíže se svým medvědem Kubulou. Medvěd byl hajdalák a mlsoun. Nečesal se, nemyl a chodil jako ledajaká opice. Medvědář na něho: Kubulo sem a Kubulo tam, Kubulo a Kubuličko, ale kdepak! Medvěd ne a ne postát, ne a ne si utřít hubu, ne a ne se dát vyhřebelcovat a vyčistit uši. S jídlem to bylo pramizerné a o koupání ani řeč. Lidičky, co měl ten Kubula blech! Jářku tisíc a jednu. Pět set jich spalo ve dne a pět set v noci. Noční blechy byly, toť se ví, načernalé a denní nažloutlé. Ta, která přebývala, měla kropenaté tělíčko a dávala pozor na ostatní, aby šly spát a včas vstávaly. Kubula se bez přestání věčně drbal „Co ty, Kubulo, se budeš věčně drbat?“ povídá medvědář, ,,já tě naučím! Vždyť se tě děti bojí a žádná maminka jim nedovolí si s tebou hrát.“ „To jsou řeči,“ odpověděl medvěd Kubula, ,,to jsou řeči, abys věděl, já se každému líbím.“ Kuba Kubikula zavrtěl hlavou a povídá si sám pro sebe: ,,Však já na tebe, synáčku, vyzraju. Víš, co udělám, postraším tě medvědím Barbuchou.“

5 Slova citově zabarvená – jsou například slova zdrobnělá, mazlivá, nebo naopak slova vulgární, hrubá. Vypiš z textu slova: Hanlivá ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Lichotivá ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

6 Znáš celý příběh? Odpovídej na otázky. Pozorně si přečti text.
Víš, kdo je to Barbucha? ………………….… Kolik blech bylo v kožichu? ……………………… Obrázek č.2 Obrázek č.3

7 Citační záznam této e-knihy:
VANČURA, Vladislav. Kubula a Kuba Kubikula [online]. V MKP 1. vyd. Praha: Městská knihovna v Praze, 2013 [aktuální datum citace e-knihy – př. cit. rrrr-mm-dd]. Dostupné z: Obrázek … Obrázek č.2 … Obrázek č.3 …


Stáhnout ppt "ICT ČJ 5.ročník Význam slov II."

Podobné prezentace


Reklamy Google