Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
MARKETING
2
Různé pojetí marketingu
společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím jednotlivci a skupiny uspokojují své potřeby a přání v procesu výroby a směny výrobků sociální proces, při kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co si přejí a co potřebují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů a služeb s ostatními
3
systém marketingových činností, jejíchž podstatou je předvídání, poznávání, ovlivňování určitých skutečností a zároveň musí firma splnit potřeby a přání zákazníka marketing by měl zvyšovat užitné vlastnosti výrobku a dosahovat kvalitnějších služeb firmy
4
Typy základních koncepcí v marketingu
koncepce výrobní (1900 až 1920) koncepce produktová = výrobková (1920 až 1940) koncepce prodejní (1930 až 1950) koncepce marketingová (1950 až 1970) koncepce sociálně-marketingová (1970 až do současnosti)
5
Výrobní koncepce konečný spotřebitel dává přednost nízkým cenám u výrobků, které jsou zároveň snadno dosažitelné začalo se dosahovat vysokých objemů výroby při využívání nové techniky a technologie, která zajistila nižší náklady na jednotku produkce než konkurence neuvažuje se zde o potřebách spotřebitele
6
Výrobková (produktová) koncepce
spotřebitelé preferují výrobky, které mají nejvyšší kvalitu, výkonnost nebo zcela nové vlastnosti a nebo se liší od konkurenčních výrobků může dojít k marketingové krátkozrakosti – manažeři se do svých výrobků „zamilují“ nebo „zahledí“ a tím přestanou vnímat potřeby cílového trhu
7
Prodejní koncepce zaměřena na aktivní prodej výrobku, který
má pomoci spotřebiteli v rozhodnutí si výrobek koupit firma má nadbytečné kapacity, protože se zaměřují na výrobek, nikoli na spotřebitele a pouze krátkodobě plánují cílem je prodat to, co vyrobí, nikoliv vyrábět to, co si trh žádá
8
Marketingová koncepce
manažeři se snaží pochopit potřeby, přání zákazníka a následně přizpůsobit výrobek, aby se co nejlépe prodával zaměří se na cílový trh = target market, který představuje určitou skupinu spotřebitelů, vybraných dle předem stanovených kriterií dle výběru kriterií se promítne do výběru druhu reklamních prostředků, ceny výrobků, prodejní sítě
9
Sociálně marketingová koncepce
firmy dávají do vzájemných souvztažností potřeby a zájmy spotřebitelů s dlouhodobými etickými zájmy společnosti zaměřena na uspokojování potřeb a přání spotřebitelů, které jsou v souladu s veřejným zájmem a životním prostředím
10
Rentabilita zisk Nákladová rentabilita = -------------- x 100
ukazatel efektivnosti, v níž výstupem je vždy zisk a vstupem je nějaká ekonomická veličina, jejíž rentabilitu vypočítáváme zisk Nákladová rentabilita = x 100 vlastní kapitál
11
Faktory dlouhodobé rentability
Udržet dobrou pověst firmy. Splňovat a stále dodržovat mezinárodní, ekologické normy kvůli ochraně životního prostředí. Mít vysoce kvalifikované zaměstnance a vytvářet sociální program s cílem dosažení spokojenosti ve firmě. Neustále zvyšovat podíl firmy na stávajícím trhu. Dosahovat maximálního zisku.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.