Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
2
PUBLICISTIKA druh literatury zabývající se běžnými otázkami života lidské společnosti účel: informativní, vysvětlující, výchovný, vzdělávací, zábavný zveřejňovaná v novinách, časopisech nebo souhrnně podle žánrů v brožurách a knihách
3
PUBLICISTIKA z latiny publicus = veřejný, obecní
typ žurnalistické tvorby, která je zaměřena na veřejnost a určena k publikování obsahuje autorův subjektivní názor na některé aktuální téma
4
PUBLICISTA člověk, který aktivně provádí publicistiku
vyjadřuje se k různým tématům hospodářským, sociálním, politickým nebo kulturním vyjadřuje se v novinách, televizi, rozhlase nebo na internetu
5
ŽURNALISTIKA popisuje novinářské povolání i produkty této činnosti, které přinášejí informace o aktuálním společenském dění a poskytují komentáře, názory, souvislosti má dvě hlavní složky: zpravodajství publicistika
6
N O V I N Y pravidelně, periodicky vycházející tiskoviny určené široké veřejnosti denně nebo týdně přinášejí nejnovější události ze všech možných oblastí
7
ČASOPISY tiskoviny vydávané periodicky, nejméně dvakrát do roka, které neslouží aktuálnímu dennímu zpravodajství obsahují většinou odborné informace zaměřeny na užší skupiny čtenářů vyšší cena, lepší grafická úprava
8
PUBLICISTICKÉ ŽÁNRY a) zpravodajské b) analytické c) beletristické
9
ZPRAVODAJSKÉ ŽÁNRY zpráva oznámení referát inzerát leták plakát žádost
10
ANALYTICKÉ ÚTVARY článek úvodník komentář recenze rozhovor diskuse
anketa
11
BELETRISTICKÉ ÚTVARY reportáž fejeton sloupek kurziva glosa črta
soudnička
12
ZDROJE http://romove.radio.cz/cz/clanek/21156
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.