Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk"— Transkript prezentace:

1 PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk

2 PUBLICISTIKA druh literatury zabývající se běžnými otázkami života lidské společnosti účel: informativní, vysvětlující, výchovný, vzdělávací, zábavný zveřejňovaná v novinách, časopisech nebo souhrnně podle žánrů v brožurách a knihách

3 PUBLICISTIKA z latiny publicus = veřejný, obecní
typ žurnalistické tvorby, která je zaměřena na veřejnost a určena k publikování obsahuje autorův subjektivní názor na některé aktuální téma

4 PUBLICISTA člověk, který aktivně provádí publicistiku
vyjadřuje se k různým tématům hospodářským, sociálním, politickým nebo kulturním vyjadřuje se v novinách, televizi, rozhlase nebo na internetu

5 ŽURNALISTIKA popisuje novinářské povolání i produkty této činnosti, které přinášejí informace o aktuálním společenském dění a poskytují komentáře, názory, souvislosti má dvě hlavní složky: zpravodajství publicistika

6 N O V I N Y pravidelně, periodicky vycházející tiskoviny určené široké veřejnosti denně nebo týdně přinášejí nejnovější události ze všech možných oblastí

7 ČASOPISY tiskoviny vydávané periodicky, nejméně dvakrát do roka, které neslouží aktuálnímu dennímu zpravodajství obsahují většinou odborné informace zaměřeny na užší skupiny čtenářů vyšší cena, lepší grafická úprava

8 PUBLICISTICKÉ ŽÁNRY a) zpravodajské b) analytické c) beletristické

9 ZPRAVODAJSKÉ ŽÁNRY zpráva oznámení referát inzerát leták plakát žádost

10 ANALYTICKÉ ÚTVARY článek úvodník komentář recenze rozhovor diskuse
anketa

11 BELETRISTICKÉ ÚTVARY reportáž fejeton sloupek kurziva glosa črta
soudnička

12 ZDROJE http://romove.radio.cz/cz/clanek/21156


Stáhnout ppt "PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk"

Podobné prezentace


Reklamy Google