Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDanuše Kovářová
1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3126 Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění prostřednictvím ICT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Roman Kubánek. Mgr. Roman Kubánek VY 32 INOVACE 07 DŮM 8 F 7 Člověk a příroda – Fyzika Pohyb těles. Síly Období: listopad 2012 Ročník: sedmý Průměrná rychlost nerovnoměrného pohybu Anotace: Žák se seznámí s výpočtem průměrné rychlosti a postupem řešení úloh na výpočet průměrné rychlosti nerovnoměrného pohybu. Materiál je možné použít pro postupný zápis.
2
Průměrná rychlost nerovnoměrného pohybu
3
Kde se setkáme s průměrnou rychlostí pohybu? Příklad: Vyhledej vlakové spojení Stará Paka – Turnov s odjezdem v 9:35 hodin. Použij jízdní řád v elektronické nebo papírové podobě.
4
Z jízdního řádu poznáme, jak daleko jsou jednotlivé zastávky od sebe. A zjistíme, jak dlouho vlak jede mezi jednotlivými zastávkami.
5
Určitě správně odhadneme, že vlak se rozjíždí, brzdí, zrychluje, zpomaluje. Jeho rychlost se stále mění. Jedná se tedy o pohyb nerovnoměrný.
6
Jak vypočítat rychlost vlaku? Okamžitou rychlost vlaku neumíme z jízdního řádu zjistit ani vypočítat. Můžeme pouze vypočítat rychlost průměrnou.
7
v p = s : t nebo Jak vypočítat průměrnou rychlost? s – celková dráha pohybu t – celkový čas pohybu
8
Čas odjezdu v 9:35. Spojení Stará Paka – Turnov. Jak velkou průměrnou rychlostí se vlak pohyboval mezi těmito dvěma zastávkami? Čas příjezdu v 10:25. Vzdálenost zastávek St.Paka – 4km Turnov – 42 km.
9
t = 50 min s = 38 km v p = ? km/h v p = s:t v p = 38 : 0,83 v p = 45,8 km/h Průměrná rychlost vlaku byla 45,8 km/h. ≐ 0,83 h
10
Za 65 minut dorazilo letadlo z Prahy do Košic (510km). Jaká byla jeho pr. rychlost? s = 510 km t = 65 min v p = ? km/h v p = s : t v p = 510 : 1,08 v p ≐ 472 km/h ≐ 1,08 h Letadlo letělo prům.rychlostí 472 km/h.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.