Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKvěta Hrušková
1
Ing. Radek Novotný, PhD. „Nové směry a trendy v marketingu místních produktů a venkovském cestovním ruchu“ 16. 12. 2010 Jak vytvořit interaktivní expozici a videoprůvodce
2
Obsah: 1. Interaktivní expozice 2. Elektronický průvodce – efektivní a bezpečná náhrada za Interaktivní nástroje 3. Příklady interaktivních expozic a elektronických průvodců z domova a ze zahraničí
3
1. Statická vs. Interaktivní expozice: interaktivní aplikace znamená především pluralitní hledisko tvorby i užívání informací. ( http://www.eduart.cz/stranky/obrazivost/interaktivni- realiza.aspx ).
4
1. Statická vs. Interaktivní expozice: právo návštěvníka zvolit si, jakou formou informace získá (přijme, vstřebá). statická interaktivní
5
1. Statická vs. Interaktivní expozice: právo návštěvníka zvolit si, jakou formou informace získá (přijme, vstřebá). statická interaktivní
6
1. Prezentační a interpretační nástroje a zařízení
7
1. Interaktivní expozice Tématická interaktivní expozice jejíž součástí je nabídka experimentů má za cíl představit zajímavým a ekonomicky realizovatelným způsobem vybranou problematiku tak, aby v ideálním případě vyvolala v Subjektu mentální proměnu.
8
1.1. Interaktivní expozice - exponáty: - interaktivní exponáty (suvenýry)
9
1.2. Interaktivní exponáty - návody: - průvodce (pracovní listy)
10
1.3. Interaktivní expozice – tvorba experimentů Postup práce: - princip zrychlení - princip názornosti a účinnosti - princip finanční udržitelnosti
11
1.3.1. Interaktivní exponát – princip zrychlení
12
1.3.1. Interaktivní exponát – princip názornosti - názornost a účinnost
13
1.3.1. Interaktivní exponát – princip finanční udržitelnosti - náhrada tvaru, materiálu
14
1.4. interaktivní exponáty - (bezpečnost) Bezpečnost při práci (VÚBP, pojištění produktu)
15
2. Interpretace exponátů – alternativa: Říkáme, že by se exponát měl probudit a promluvit na návštěvníka. Začít vyprávět svůj příběh. - funkčnost - účel, majitel, společenské postavení - technologie (výroba) - pomůcky a materiál - vývoj, změny, krajinné odlišnosti
16
2. Interpretace exponátů:
18
2. Elektronický průvodce - Digitální příběh (Digital Storytelling)
19
2. Videoprůvodce - tvorba digitálního příběhu
20
2. Elektronický průvodce - zařízení MP3 přehrávače, PDA, dotykové obrazovky, Smartphone, Tablety
21
2. Elektronický průvodce – způsob přenosu POI – body zájmu – princip poslední míle, MP3 SMS – slevy, Wikitude (Google vyhledávání podle fotografie) QR kody, wifi, SD karty (IC)
22
2. Elektronický průvodce – způsob přenosu QR kody
23
3. Elektronický průvodce – příklady NC vína – Loisium, Rak
24
3. Interaktivní expozice – příklady NC Ferrum – Ybbsitz, Rak
25
3. Interaktivní expozice – příklady Římské lázně (Aquae Sulis) – Bath, UK
26
3. Interaktivní expozice – příklady Švýcarský NP – videoprůvodce iWebPark je vyvinut pro Iphone. Ve 3 elektronických mapách je umístěno 500 bodů zájmu. GPS systém monitoruje polohu návštěvníka a nabízí mu relevantní informace. Systém nabízí i trasu pro děti, či vlastní tvorbu databáze obrázků
27
3. Interaktivní expozice – příklady NC dřevařství – Modrava, Šumava
28
3. Interaktivní expozice – příklady NC textilu – Lažiště,okres. Prachatice
29
DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Ing. Radek Novotný, PhD. r_novotny@volny.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.