Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJonáš Holub
1
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná ICT “. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno 22. listopadu 2012 Autor: Mgr. Kateřina Kyjovská
2
TRH Vymezení pojmu trh a členění trhu
3
Co se vám vybaví, když se řekne trh?
4
TRH Místo, které je určeno ke směně peněz za statky (popř. služby) Místo, kde se setkává prodávající a kupující Právě jste se dozvěděli, jak můžeme definovat trh. Zamyslete se nad tím, jakými změnami prošel trh na přelomu 20. a 21. století.
5
Tři subjekty StátFirmyDomácnosti Kupující Prodávající Zaměstnavatel Stát vydává zákony Spotřebitelé za práci získávají finanční prostředky, kterými uspokojují své potřeby Jsou uměle vytvořené, vytváří statky nebo služby, mají dlouhodobý charakter a usilují o zisk. Zaměstnavatelé Kupující
6
Jak můžeme dělit trh? Místní Národní Evropský Světový Z hlediska místa
7
Speciality z České republiky V České republice máme více specialit, které mají ochranné známky. Vytvořte do příští hodiny seznam potravin s chráněnými známkami.
8
Pro chytré děti něco navíc. Další možnost dělení trhu.
9
V závěru se pokuste zamyslet nad tím, do jaké míry trh souvisí s konkrétním místem. Trh je v podstatě mechanismus, který se realizuje bez závislosti na konkrétním místě.
10
Zdroje obrázků School bullitin board. WPClipart [online]. 2007 [cit. 2012-11-22]. Dostupné z: http://www.wpclipart.com/education/school/school_bullitin_board.png.html http://www.wpclipart.com/education/school/school_bullitin_board.png.html Http://www.wpclipart.com/. WPClipart [online]. 2007 [cit. 2012-11-22]. Dostupné z: http://www.wpclipart.com/education/teacher/teacher_2/teacher.png.html http://www.wpclipart.com/education/teacher/teacher_2/teacher.png.html CHMEE2. Olomoucké tvarůžky (1).jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-22]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Olomouck%C3%A9_tvar%C5%AF%C5%BEky_(1).jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Olomouck%C3%A9_tvar%C5%AF%C5%BEky_(1).jpg RUDE. Budvar-mug.JPG. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-22]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Budvar-mug.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Budvar-mug.JPG Cartoon owl on book blue. WPClipart [online]. 2007 [cit. 2012-11-22]. Dostupné z: http://www.wpclipart.com/education/books/owl_on_book/cartoon_owl_on_book_blue.png.h tml http://www.wpclipart.com/education/books/owl_on_book/cartoon_owl_on_book_blue.png.h tml Billboard blank 3. WPClipart [online]. 2007 [cit. 2012-11-22]. Dostupné z: http://www.wpclipart.com/blanks/billboard_blank_3.png.html http://www.wpclipart.com/blanks/billboard_blank_3.png.html
11
Literatura BELLOVÁ, Jana a kol. Občanský a společenskovědní základ: Ekonomie. 1. vyd. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7402-093-3. HOLMAN, Robert. Ekonomie: sbírka řešených otázek a příkladů. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2012, xi, 155 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7179-333-5.KLÍNSKÝ, Petr, Otto MÜNCH a Danuše CHROMÁ. Ekonomika: ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Vyd. 1. Praha: Eduko, 2010, 179 s. ISBN 978-80-87204-21-4. PETR KLÍNSKÝ, Otto Münch. Ekonomika: ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Vyd. 1. Praha: Eduko, 2010. ISBN 978-808-7204-214.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.