Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE
2
Cit sebehodnocení Utváříme si obraz o sobě
Sebeobraz upevňuje naše konání Sebeobraz se nemusí shodovat se skuteč. Rozpor ohrožuje komunikaci Když trpí komunikace-trpí sebehodnocení Posouzení vlastní hodnoty jen v porovnání s jinými
3
CIT SEBEHODNOCENÍ Vždy, když je zraněný cit sebehodnocení druhého trpí tím i komunikace Čím větší zátěž, tím těžší komunikace Cit sebehodnocení představuje ústřední jednotu našeho bytí na kterou všechno vztahujeme Všechno co děláme, děláme v konečném důsledku proto, abychom svůj cit sebehodnocení upevnili, obhájili a zlepšili
4
MOTIVACE KOMUNIKACE Optimálně komunikovat, znamená správně motivovat jiných Uvědomělý a neuvědomělý motiv Motiv – konání – cíl Motivovat znamená také snahu o změnu způsobu konání Člověka motivujeme tak, že projevíme zájem o některou z jeho neukojených potřeb
5
MOTIVACE Čím jasněji si ví člověk představit svůj cíl, tím silněji je motivovaný (Neprodávejte řízky, prodávejte vůni..E.W) Manipulace uspokojuje jen potřeby manipulátora, potřeby manipulovaného zůstávají nepovšimnuté-spokojený zůstane pouze manipulátor
6
NEGATIVNÍ KOMUNIKACE Některé problémy by v praxi vyžadovaly mnoho energie a času, že se optimální řešení nevyplácí Negativní motivace se vždy spojuje s nátlakem a neustálou kontrolou Každý problém se nedá řešit optimálně
7
TRANSAKCIONÁLNÍ ANALÝZA (dr. Eric Berne)
Optimálně komunikovat znamená pochopit mezilidské transakce Cílem utvořit co nejotevřenější a nejautentičtější komunikaci mezi citovou a rozumovou stránkou osobnosti části TA: strukturální analýza,analýza psychoher,analýza scénářů
8
OBRANNÉ REAKCE KOMUNIKACE
Optimálně komunikovat znamená na obrannou reakci partnera neodpovědět stejnou obrannou reakcí V komunikaci poznačené obranou jsou jen poražení a zdánliví vítězové
9
KOMUNIKACE Optimálně komunikovat, znamená respektovat obrazy toho druhého Každý obraz vyžaduje energii a je spojený s emocemi „Skutečnost není to co existuje, ale to co náš organizmus vnímá“ Pravda není to co jsme povídali, ale to co ten druhý slyšel
10
KOMUNIKACE Optimální komunikace znamená uplatňovat zpětnou vazbu
Parafrázování Uzavřená otázka (ano,ne) Otevřená otázka Sugestivní otázka Aktivní poslouchání Formování otázky podle způsobu myšlení partnera
11
ÚROVNĚ KOMUNIKACE Každá komunikace probíhá na dvou úrovních: obsahové a vztahové přičemž druhá vysvětluje první
12
Vnitřní svět druhého člověka v komunikaci
Vnější svět je společný Obraz životní situace uvnitř namalovaný Pochopení tohoto obrazu nikoli ztotožnění Za obraz odpovídá autor Nic nepředpokládat, brát druhého vážně, zajímat se Porozumění nenahrazovat hodnocením Diagnostické nálepky
13
Shrnutí vnitřního světa
V komunikaci není právo na status nějakého objektivního hodnocení, jde zase jen o subjektivní pohled
14
Diskuze k pedagogické komunikaci
Přiměřenost a odlišnost edukačního prostředí
15
Pedagogická komunikace
Jazyk pedagogické komunikace
16
Pedagogická komunikace
Zpětná vazba v pedagogické komunikaci
17
Pedagogická komunikace
Subjekty pedagogické komunikace
18
Pedagogická komunikace
Problematika dialogu v pedagogické komunikaci
19
Pedagogická komunikace
Cvičení pedagogické komunikace????
20
LITERATURA: Vera F. BIRKENBIHLOVÁ: Umění komunikace, Aktuel 1999
Karel Kopřiva: Lidský vztah jako součást profese. Portál 97 Jiří Janovský: Etika pomáhajících
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.