Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
úvod pojetí a obsah marketingu
2
Co je marketing? Reklama, prodej, soutěže… Průzkum trhu
Potřeby zákazníků Zákazník je král. Ať žije král!
3
Pojmy Potřeby, přání Poptávka Produkt (výrobek), nabídka Hodnota Směna
Trh
4
Maslow Pyramida potřeb seberealizace potřeba úcty potřeba lásky
potřeba bezpečí fyziologické potřeby
5
Co potřebuje vědět? Analýza potřeb (víc? jiné?)
Předpověď, jaké typy budou chtít Odhad kolik? Předpověď kdy? Kde budou? Za kolik? Budeme mít zisk? Jak informovat? Odhad konkurence
6
Marketing:definice Marketing je souborem všech aktivit určených k identifikaci a uspokojování potřeb a přání zákazníků. Marketing je proces hledání, tvorby a poskytnutí jedinečné hodnoty zákazníkovi. Marketing je manažerský proces odpovědný za identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků zákazníka za současné tvorby zisku.
7
Funkce a soubor činností Výzkum potřeb, 4P,marketingové plánování
Marketing je Filosofie a postoj firmy Myslet, plánovat , jednat v souladu s přáními zákazníka a tržním prostředím Proces, který vede k dosažení podnikových cílů Cílem může být zisk, hodnota pro akcionáře. Proces začíná výzkumem potřeb,..,končí opakovanými prodeji aq spokojeností zákazníků Konkurenceschopnost Často nejlepším nástrojem jak porazit konkurenci je být první v nacházení a uspokojování potřeby. Konkurenceschopnost vyžaduje odlišení. Funkce a soubor činností Výzkum potřeb, 4P,marketingové plánování
8
Marketingová orientace Sociálně-marketingová orientace
Orientace firmy na trh Výrobní orientace Výrobková orientace Finanční orientace Prodejní orientace Marketingová orientace Sociálně-marketingová orientace
9
Rozdíly mezi výrobní a marketingovou orientací
Názory na zákazníka M: potřeby zákazníka podstatně ovlivňují plány firmy V: měli by být rádi, že existujeme, že se snažíme snižovat náklady a zlepšovat výrobky Nabídka výrobků M: firma vyrábí, co může prodat V: firma prodává, co dokáže vyrobit
10
Inovace Průzkum trhu Úloha balení
M: máme zájem o objevování nových možností V: zajímáme se o technologii a snižování cen Průzkum trhu M:existuje, abychom zjistily potřeby a spokojenost z. V: pokud ho vůbec využíváme, zjišťujeme reakci z. Úloha balení M:navrženo tak, aby bylo zákazníkovi příjemné, je nástrojem prodeje V: pohlíží se na něj jen jako na ochranu zboží
11
Reklama Zákaznický úvěr Stupeň inovace
M:přednosti výrobků, které přináší uspokojení potřeb zákazníka V: vlastnosti výrobků a jak je vyrobeno Zákaznický úvěr M:je to služba zákazníkovi V: je to nutné zlo a zhoršuje finanční situaci firmy Stupeň inovace M:je dán požadavky zákazníků a náklady V: existuje, aby mohly být vyráběny lepší výrobky
12
Hlavní marketingové aktivity
Identifikace tržních příležitostí Rozhodování o výrobcích Určování cen a dodacích podmínek Výběr a motivace členů distribučního řetězce Rozhodování o marketingové komunikaci Marketingové plánování, řízení
13
4P Produkt (Product) Kvalita, balení, značka, řada výrobků, instalace, záruky, instrukce, doplňky, Modifikace výrobku Cena (Price) Základní cena, pružnost, slevy, podmínky splatnosti Ceny v sortimentní řadě
14
4P Komunikace Osobní prodej a prodejci Reklama Public relations
Podpora prodeje Events Distribuce (Place) Distribuční cesty, zprostředkovatelé, obchody Úroveň služeb Sklady a doprava Řízení distribuční cesty (souboru)
15
Marketingové plánování
Určit cíle Co chceme dosáhnout? Zhodnotit příležitosti Zákazníci, konkurence, distributoři, trendy? Vytvářet marketingové strategie Na koho se zaměříme? Na jaký segment? Rozpracovat marketingový program Jaké konkrétní akce podnikneme, kdo a za kolik je realizuje?
16
Vybrané vývojové trendy v marketingu
Rostoucí podíl CEO s mkt vzděláním Rostoucí podíl Cause Related Marketing – mkt vztaženého k soc. problémům Globalizace Lokalizace Rozvoj informačních technologií Customer Relationship Management …
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.