Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKlaudie Beránková
1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_09 5. 4. 20133.L 1. 3. 2013
2
Získání nových produktů akvizicí Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Získání nových produktů akvizicí – patent jiné firmy, licence, franšízing, joint venture Tematická oblast: Produkt a propagace
3
Získání nových produktů akvizicí Firma může získat nový produkt: akvizicí vlastním vývojem
4
Akvizice podnik koupí jinou společnost (např. Procter and Gamble koupila Rakonu – získala značku MOHER, TITAN, AZURIT) podnik koupí patent jiné firmy podnik koupí licenci jiné firmy franšízing, joint venture
5
Akvizice - úkol na Wikipedii či v internetovém vyhledávači najděte význam pojmů franšízing a joint venture určete, s kterým z těchto pojmů souvisí zobrazené značky
6
Akvizice – řešení 1 na Wikipedii či v internetovém vyhledávači najděte význam pojmů franšízing a joint venture určete, s kterým z těchto pojmů souvisí zobrazené značky Jedná se o poskytnutí práva užívat obchodní známku a znalosti vlastněné nějakou korporací pro své vlastní podnikání. Franšízing se výrazně prosazuje v pohostinském oboru. Používá jej například firma McDonald's, Kentucky Fried Chicken, Dunkin' Donuts, Holiday Inn aj., mezi známé české značky patří například Dobrá čajovna.McDonald'sKentucky Fried ChickenDunkin' DonutsHoliday InnDobrá čajovna
7
Akvizice – řešení 2 na Wikipedii či v internetovém vyhledávači najděte význam pojmů franšízing a joint venture určete, s kterým z těchto pojmů souvisí zobrazené značky Joint venture funguje tak, že většinou domácí podnik spolu s dalším zahraničním podnikem či organizací vytvoří novou společnou obchodně- právní entitu (většinou akciovou společnost). Cílem je spojit přednosti či zkušenosti obou partnerů, např. zahraniční subjekt může nabídnout peníze či prověřenou značku, domácí má zase lepší znalosti místního trhu.
8
Akvizice – řešení 3 na Wikipedii či v internetovém vyhledávači najděte význam pojmů franšízing a joint venture určete, s kterým z těchto pojmů souvisí zobrazené značky Joint venture Škoda auto byla v roce 1991 privatizována koncernem Volkswagen Group Škoda stala čtvrtou značkou koncernu (vedle značek VW, Audi a Seat )AudiSeat
9
Zdroje Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [2013-03-01]. Dostupné na: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Steve_Jobs_with_MacBook_Air.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:B%C3%A1bovka- dvoubarevn%C3%A1.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Volkswagen_logo.svg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/New_%C5% A0koda_logo-2.jpg Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.