Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilViktorie Marešová
1
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0211 Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo a název klíčové aktivity:VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti
2
Anotace Název tematické oblasti: Finanční gramotnost pro vyšší gymnázium 2 Název učebního materiálu: Reklama Číslo učebního materiálu: VY_62_INOVACE_FG0316 Vyučovací předmět: Základy společenských věd Ročník: 1. - 4. ročník čtyřletého gymnázia 5. - 8. ročník osmiletého gymnázia Autor: Mgr. Hana Mikušková Datum vytvoření: 5. 4. 2014 Datum ověření ve výuce: 22. 4. 2014 Druh učebního materiálu: Prezentace Očekávaný výstup: Uvědomuje si cíle reklamy a možný skrytý nátlak v ní, orientuje se v typech reklamy a ve zvláštních podmínkách pro určité segmenty produktů. Metodické poznámky:Materiál lze využít při výkladu nového učiva a při frontálním opakování.
3
Reklama
4
Reklama je placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky Slovo reklama vzniklo z latinského „clamare“ (křičet, volat) Reklamu využívají především obchodní společnosti, ale i neziskové organizace a profesní či sociální organizace
5
Cíle reklamy zvýšení nebo udržení obratu, zisku zavedení nového či inovovaného produktu či služby, zlepšení image značky, produktu nebo služby snaha o větší známost značky či produktu, zlepšení a upevnění pověsti firmy
6
Typy reklamy Televizní reklama Tisková reklama (inzeráty, akční letáky) Rozhlasové spoty Spoty v kinech Internetová reklama OOH (out of home) reklama (plakáty a billboardy, reklama na dopravních prostředcích, atypické reklamní plochy) Telemarketing Propagační předměty
7
Příprava reklamní kampaně Marketingová analýza: poskytuje potřebné informace o trhu, zákaznících, konkurenci, atd. Stanovení cílů reklamní kampaně Potvrzení rozpočtu, ze kterého bude financována kampaň Určení cílové skupiny a její charakteristika Formulace poselství Výběr médií
8
Zákon č. 40/1995 Sb. Reklama především nesmí být: klamavá,skrytá,podprahová,v rozporu s dobrými mravy Nesmí podporovat chování poškozující zdraví nebo ohrožující bezpečnost osob nebo majetku jakož i jednání poškozující zájmy na ochranu životního prostředí Nesmí propagovat výrobky či služby, které jsou zákonem zakázané
9
Zvláštní podmínky pro reklamu zaměřenou na mládež do 18 let reklamu na tabákové výrobky alkoholické nápoje léčiva a zdravotnické prostředky potraviny kojeneckou výživu střelné zbraně a střelivo pohřebnictví
10
Skrytý nátlak v reklamě Záběry dětí, mláďat nebo zvířat (roztomilost, dojetí, legrace) Erotické prvky (svalnatí muži, křivky ženského těla) Zboží nebo služba jsou obklopeny ideálními podmínkami (krém na vrásky používá krásná a usměvavá mladá žena)
11
Nepřímé podsouvání nepravdivých informací Příklady: Do jogurtu skáče celé ovoce (ve skutečnosti jsou tam jen kousky) Zdůraznění neúplné ceny (letenka bez letištních poplatků) Výhodná nabídka, která ve skutečnosti téměř neplatí (sleva se vztahuje jen na zlomek sortimentu)
12
Psychologický nebo jiný nátlak Dárek, výlet nebo oběd (zákazník má pocit, že se musí odměnit nákupem zboží) Kontakt na ulici, údajný průzkum (ve skutečnosti pak začne nabízet zboží) Smlouva malým písmem Stres a spěch (zákazník si nemůže v klidu smlouvu pročíst)
13
Agresivní obchodní praktiky Zákazník může opustit prodejnu až po podepsání smlouvy Prodejce odmítá opustit byt zákazníka Opakované emailové a telefonické nabídky Výhra až po zaplacení určité částky
14
Zdroje: ze zdrojů autorky
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.