Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEva Krausová
1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12 14. 1. 20133.L 7. 1. 2013
2
Segmentace trhu Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmu segmentace trhu, hlediska a kritéria segmentace trhu v návaznosti na marketingový průzkum, na praktickém příkladu procvičeno vyhledání a posouzení relevantních informací na internetu Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
3
Segmentace trhu je rozdělení trhu (zákazníků) na větší či menší skupiny (segmenty) z těchto segmentů si firma vybere jeden či více segmentů (skupin zákazníků), na které se zaměří – cílový trh
4
Hlediska segmentace trhu jednotlivé segmenty (skupiny zákazníků) musí být vzájemně co nejvíce odlišné (vnější heterogenita), ale uvnitř by měly být co nejvíc podobné (vnitřní homogenita) – hlavně v nákupním chování či odezvě na marketingové podněty každý segment by měl být dostatečně velký (aby se pro něj vyplatilo vytvořit vlastní marketingový mix – produkt, cenu, propagaci a distribuci)
5
Provedení segmentace trhu fáze průzkumu – viz. marketingový průzkum fáze analytická – na základě průzkumu se stanoví vhodná kritéria pro rozdělení zákazníků na segmenty pomocí statistických metod profilování – jednotlivé segmenty se charakterizují (stanoví se jejich vlastnosti) a pojmenují se zpravidla podle nejdůležitější vlastnosti
6
Kritéria segmentace trhu obvykle charakteristiky spotřebitele demografická (věk, pohlaví…) geografická (oblast, ve které žije, velké město či malá obec…) ekonomická (příjem, úspory…) psychografická (životní styl, osobnost, povědomí o značce, četnost užívání produktu…)
7
Segmentace trhu - úkol na www.nestle.cz vyhledejte v sekci výrobky a akce jednotlivé značky čokolád pod značkou Orion a určete, pro jaké cílové trhy jsou tyto čokolády určeny (vezměte v úvahu i aktuální reklamy na příslušné produkty).www.nestle.cz
8
Segmentace trhu - řešení na www.nestle.cz vyhledejte v sekci výrobky a akce jednotlivé značky čokolád pod značkou Orion a určete, pro jaké cílové trhy jsou tyto čokolády určeny.www.nestle.cz Orion pro dospělé Orion pro děti Orion Studentská pečeť – spíše pro dospělé Modré z nebe – spíše pro dospělé, jako dárek ……
9
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 www.nestle.cz www.nestle.cz obrázky – kliparty sady Microsoft Office
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.