Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15 18. 1. 20133.L 7. 1. 2013

2 Analýza zákazníka – společenské faktory Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmů společenských faktorů související s analýzou zákazníka, procvičení pojmů rodina a role formou diskuze z vlastních zkušeností žáků Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka

3 Analýza zákazníka – společenské faktory  referenční skupina je to sociální skupina, která ovlivňuje chování jedince  rodina je nejdůležitější referenční skupina  role je chování, které od člověka ostatní očekávají  status je postavení člověka v sociální struktuře souvisí s rolí člověka hlavními ukazateli jsou prestiž, vliv člověka na ostatní a příjmy

4 Referenční skupina Referenční skupina je sociální skupina, která ovlivňuje chování jedince. Každý člověk je členem několika referenčních skupin.  primární referenční skupina bezprostředně ovlivňuje chování člověka vztahy ve skupině jsou spíše neformální např. rodina, skupina přátel, spolužáci, spolupracovníci, sousedi..  sekundární referenční skupina vztahy ve skupině jsou spíše formální např. profesní organizace, politické strany..

5 Rodina Rodina je nejdůležitější primární referenční skupinou  ovlivňuje chování jedince od raného dětství

6 Rodina - úkol V diskuzi proberte, jak může rodina ovlivnit nákupní chování a dále, kteří jednotliví členové rodiny budou nejvíce ovlivňovat nákup různého zboží (např. auto, počítač, dovolená, domácí spotřebiče, hračky, jídlo…)

7 Rodina - řešení Rodina ovlivňuje nákupní chování např.: způsob trávení volného času (sport, sledování televize, cestování) hodnota vzdělání (jestli děti chodí na různé kroužky, jazyky, studují…, zda si kupují knihy, navštěvují kulturní akce..) způsob oblékání (pravděpodobně, pokud jsou děti starší, vliv klesá) způsob stravování ……….

8 Role Role je způsob chování, které ostatní od člověka očekávají. Chování člověka obvykle závisí na tom, v jaké referenční skupině se aktuálně nachází a samozřejmě na jeho osobních vlastnostech.

9 Role - úkol V diskuzi určete, jaké role ve svém životě zastáváte a případně jak to ovlivňuje vaše nákupní chování

10 Role - řešení V diskuzi určete, jaké role ve svém životě zastáváte a případně jak to ovlivňuje vaše nákupní chování

11 Zdroje  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998.  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992  obrázky – kliparty sady Microsoft Office


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15."

Podobné prezentace


Reklamy Google