Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Efektivita (nejen) online Tomáš Jindříšek Konference eTime 14.5. 2009.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Efektivita (nejen) online Tomáš Jindříšek Konference eTime 14.5. 2009."— Transkript prezentace:

1 Efektivita (nejen) online Tomáš Jindříšek Konference eTime 14.5. 2009

2 2 Konzumace médií Zdroj: mediální agentura Carat hodin za týden

3 3 Tradiční pohled na „konzumaci“ online média

4 4 Konzumace online médií - realita

5 5 ZNALOST ZVAŽOVÁNÍ LOAJALITA ZNOVA NÁKUPTEST Zásah tradiční komunikace značky na začátku „cesty zákazníka“ systematicky klesá

6 6 Internet „deformuje“ cestu zákazníka… … vytváří mikrozkušenosti

7 7 Webocentrický systém… e-mail webová stránka firmy návštěvník banner Wikipedia: Geocentrismus je historický názor nebo tvrzení, že Země je středem vesmíru. Doslovně vyloženo „mající Zemi ve svém středu.“ V dnešní době je kosmologický geocentrický model vesmíru považován za zastaralý a nevědecký, nicméně jako geometrická projekční metoda má své praktické aplikace dodnes Webocentrismus je tvrzení, že Vaše online aktivity jsou středem vesmíru….. odkazy

8 Co s tím?

9 9 Jděte za zákazníky, ne obráceně… Maya’s Mom: Johnson & Johnson utratil 10 miliónů dolarů k získání této staré sociální sítě pro rodiče...

10 10 Zaujmout zákazníky, tím, co je zajímá…

11 11.. dejte jim něco užitečného… Mobilní aplikace, která poskytuje uživatelům informace o nejbližších autorizovaných servisech a dealerech Honda

12 12 Sony Ericsson: Webové stránky

13 13 Sony Ericsson: Facebook profil

14 14 Sony Ericsson: Facebook aplikace

15 15 Běžte tam, kde lidi jsou…

16 16 Nebo se odlište, zaujměte, šokujte…

17 17 Životní cyklus klientů… Time / insight Customer Value Acquisition / Activating Analytical insight Welcome program Acquire prospect Pro-activity based on events: - Lifetime - Usage/purchase - Behaviour - Critical Churn Prevention / Attrition Cancellation Up-sell / X-sell Service/advice Development HarvestWin Back Behaviour Scoring Response rates Entry Scoring Contact Policy Fraud Detection Segmentation Risk based pricing X Sell / Up Sell Credit / Collections Churn Propensity Churn Segmentation Satisfaction score

18 18 Znalost zákazníků Terabajty dat 19601970198019902000 0 25 50 75 100 2010 Čas Zákaznická data k dispozici Výkonná kapacita Realizační mezera Analytická kapacita Znalostní mezera

19 „Vyďobejte data“ - Letecká doprava  Window shopping – různé stránky pro nejlepší kombinaci spojení a ceny  Jasné potřeby – odlet, příletová destinace, datum a čas, login  Letecká společnost – primární byznys: transkontinentální lety  Implementace CXA pro „Session Tracking” On-line data z každé návštěvy Transakční data Zákaznická data Cca 5 mil. záznamů za hodinu Cca 1TB „syrových“ dat měsíčně Skupina zákazníků, která pravidelně sleduje pouze jeden let (Londýn – New York) – 6 měsíců po sobě, vždy první týden v měsíci – Identifikace návštěvníků přes existující cookies, booking data nebo log-in – Spojení on-line dat se zákaznickou historií – Pouze 2-3 zakoupení letu ročně Výstup: Personalizovaná, cílená akční nabídka letu pro tento segment Výsledek: Nárůst zakoupených letů o 20%

20 Princip teroristické buňky Komunikace ve velké firmě je často virtuální Jedno oddělení nemá informace a prostředky toho druhého Marketing se stává také virtuální – investovat milión korun je často čisté ztráta, efektivita není skutečná efektivita, ale jen shluk čísel

21 21 Konejte jinak a efektivně: Bankovnictví Jedna z celosvětově známých investičních bank umístila analytický software Customer Experience Analytics na své korporátní webové stránky Bannery a kampaně na různých finančních serverech Komunikace byla netransakční, primárním cílem kampaní bylo dostat zákazník do sekce „investor relations“ Cíl projektu:  Zjistit hodnotu potenciálních zákazníků, kteří k nim chodí na web  Změřit úspěšnost internetových kampaní – kolik reálných obchodů přinesly?

22 22 Konejte jinak a efektivně: Bankovnictví Sběr veškerých dat během kampaně Score pro každou událost Dlouhodobý „life-cycle“ scoring potenciálních zákazníků v několika kategoriích – Pochází z jednoho z cílených finančních center – 1 bod – Patří do top 25 investičních bank – 3 points – Čas na síti – počet stránek, doba – 4 úrovně (-5 do 5 bodů) – Počet návštěv a frekvence – 4 úrovně – Registrace – 10 bodů – Vyžádání newsletteru - 2 body Analýza s cílem pochopit reálný obchodní přínos – Rozdělení do segmentů – Kanály/bannery.... Výsledky  Optimalizace online kampaní Snížení výdajů o 15% Zacílení vysoce potenciálních zákazníků Po 3 měsících: 300% nárůst ROI  Prestižní stránky s vysokým počtem návštěvníků vs. kvalita dodaných kontaktů a obchodů

23 23 Měření efektivity nemusí jen u velkých projektů… Email verze 1 Email verze 4 Newsletter pro zdravotnické organizace CTR z 3% na 29% (průměr v odvětví 1.6- 8.7%) Jmenován cílovou skupinou jako nejúspěšnější e-marketingový program Brand tracking výsledky: ‘Top of mind’ povědomí nárůst z 22% na 41%.

24 24 3 přístupy ke komunikaci… Tradiční kampaň Interakce v reálném čase Kampaň řízená událostí (Event driven) Z pohledu zákazníka Iniciovaná společností, řízená marketingem „rušivá“ „příhodná“ Řízená zákazníkem „patřičná“ Iniciovaná zákazníkem Řízená vztahem Úspěšnost 20% 3% 40% Source: Gartner, “Leveraging Customer Insight…”, 3/02

25 25 Jak se zapojují lidé online… Zapojení + +++ pravidlo 1% spoluautora Ve skupině 100 online lidí... jeden vytváří obsah... 10 vytváří interakce... 89 vidí obsah a interakce Uživatelé

26 Poslouchejte, co se o vás říká…

27 27 Konzervace o BP - scanování názorů BP Online scanning - zde je příklad, jak scanování online konverzace může pomoci velké firmě identifikovat negativní obsah na diskuzích a blozích

28 28 Poslouchejte, co se o vás říká… Začít je snadné…

29 29 Online buďte… zajímavípřesvědčiví tam, kde jsou lidé … a monitorujte, kde všude jste

30 30 Efektivita online projektů vynaložené úsilí výsledky & přínos

31 31 Kontakt Tomáš Jindříšek OgilvyInteractive Managing Director mobil 724 105 416 tomas.jindrisek@ogilvyinteractive.cz tomas.jindrisek@ogilvyinteractive.cz tomas@jindrisek.com Praha 7, Přívozní 2a, 170 00 telefon 221 998 111 fax 221 998 778 www.ogilvyinteractive.cz www.ogilvyinteractive.cz www.jindrisek.com


Stáhnout ppt "Efektivita (nejen) online Tomáš Jindříšek Konference eTime 14.5. 2009."

Podobné prezentace


Reklamy Google