Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAmálie Müllerová
1
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiáluMarketingové prostředí Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_30_9 Jméno autoraMgr. Dagmar Vaďurová Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
2
Marketing Marketingové prostředí
3
Marketingové prostředí je tvořeno vnějšími vlivy, které jsou schopny ovlivnit firemní řízení a vztah firmy k zákazníkům. Na firmu působí mnoho vlivů. Ty přicházejí zevnitř firmy, z bezprostředního okolí a z prostředí, které firma nemůže ovlivnit. Makroprostředí – musí firma respektovat, přizpůsobit se mu. Mikroprostředí – může ovlivnit, využít silné a naopak potlačit slabé stránky.
4
Mikroprostředí Součástí marketingového mikroprostředí jsou vlivy ovlivňující schopnost firmy oslovit zákazníky. Jedná se o neustálý kontakt s udavateli, zákazníky, konkurencí a veřejností. Do marketingového prostředí se zahrnuje i organizační struktura tvořená vedením a zaměstnanci. Všechna uvedené složky na firmu působí. Firma je na nich více či méně závislá, ale může je ovlivnit.
5
Mikroprostředí - je tvořeno: 1. Samotnou firmou jako organizací 2. Dodavateli 3. Marketingovým zprostředkováním 4. Konkurencí 5. Zákazníky 6. Veřejností
6
Makroprostředí -firma se nachází v makroprostředí, jehož vlivy a působení nemůže zcela ovlivnit. Znalost tohoto prostředí je však pro firmu velmi důležitá. Nejčastěji je tvořeno těmito prostředími: 1. Demografickým 2. Ekonomickým 3. Přírodním 4. Technologickým 5. Politickým 6. Kulturním
7
Zdroje KOTLER, P. Moderní marketing, 4. evropské vyd. Grada. 2007. ISBN 978-80-247-1545-2 SEIFERTOVÁ, Věra. Základy marketingu, Praha. ČVUT. 1999. ISBN 80-01-01995-0
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.