Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLuboš Kříž
1
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ
2
Téma rozdělení trhu zdroje příjmů internetových serverů reklamní příjmy budoucnost zkušenosti ředitel finančního serveru Peníze.CZ (červen 2000) místopředseda SVIT při UVDT
3
Velikost trhu 2 635 737 uživatelů (10/2003) 16 připojení uživatele za měsíc 150 serverů a sekcí tisíce "soukromých médií" příjmoví lídři – 10 serverů střední skupina – 30 serverů
4
Typy e-médií online noviny (iDnes, iHNed, České noviny) (časopisové) archivy portály a jejich zpravodajské části (Tiscali, Atlas) prolínání s online novinami (Seznam – Právo, Centrum – LN) online média (Neviditelný pes, Česká média, Peníze, Patria, Mobil)
5
Online noviny noví čtenáři (Blesk, České noviny) služba stávajícím rozložení nákladů na tvorbu obsahu marketing reklamní balíčky prodejní kanál
6
(Časopisové) archivy volně přístupné – služba čtenářům placené – zdroj příjmů / marketing minimální reklamní příjmy
7
Portály šířka služeb – přivlastnění uživatele kompletní nabídka reakce na potřebu rychlé informace různé přístupy vlastní zdroje – Tiscali kumulace více zdrojů – Atlas koalice – Seznam, Centrum
8
Online média "novinové" formáty zanikají – Neviditelný pes rozvoj specializovaných médií jeden segment rychlost a specializace levné budování komunity odbornost a důvěryhodnost – online obsah nejde prodávat! přidaná hodnota – interaktivita, služby
9
Druhy příjmů klasická reklama speciální projekty katalogové služby placené služby internetové připojení zprostředkování prodeje
10
Internet = zábava? výdaje do reklamy (odhady 2003) TV7,64 mld. Kč tisk 5,84 mld. Kč outdoor1,13 mld. Kč rádio 1,12 mld. Kč ostatní235 mil. Kč internet235 mil. Kč 385 mil. Kč (SVIT) zdroj: ARBOmedia, netto bez mediálních barterů a autopromotion, po odečtení slev
11
Zanedbatelný podíl reklamní výdaje do médií 2003 zdroj: ARBOmedia, netto bez mediálních barterů a autopromotion, po odečtení slev
12
Světlá budoucnost? rychlý meziroční růst vznik interaktivních divizí mediálních agentur speciální reklamní projekty rostoucí další zdroje příjmů celkový odhad příjmů e-médií 2003: 850 mil. Kč
13
Dělení kořisti (časopisové) archivy mimo hru portály vs. online noviny strategie vyhladovění portály vedou v hledání nereklamních příjmů specializovaná média
14
Obsahové servery vedou podíl reklamních investic do sektorů obsahově zaměřené servery 57,4 % 11,0% 0,9% 1,2% 2,1% 3,2% 9,2% 10,1% 12,0% 18,7% 31,6% Ostatní Vzdělání Ženy Bydlení Auto-Moto Zábava Techno+IT Finance Zpravodajství Portály zdroj: ARBOmedia
15
Hlavní segmenty
16
Další vývoj "archivy" zůstanou dotovány boj portály vs. noviny rozvoj specialistů
17
Podmínky přežití portály a online noviny rozvoj nereklamních příjmů návrat do reality a výrazné omezení nákladů dohoda o koexistenci noviny – lepší provázání s mateřskými vydavateli
18
Podmínky přežití specializované odborné servery udržování kvality naslouchání uživatelům budování komunity doplňkové placené služby nové nereklamní příjmy koalice s "velkými médii"
19
Závěr trh je velký a rychle roste počet médií stále ještě roste, ale jen 40-50 bude samofinancovatelných reklamní příjmy pro internet jen zlomkem celkových výdajů samotná reklama nemůže zůstat jediným zdrojem příjmů
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.