Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilZdeněk Šmíd
1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09 07. 1. 20133.L 12. 12. 2012
2
Druhy otázek v dotazníku Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Popis druhů otázek v dotazníku v rámci marketingového průzkumu, jejich výhody a nevýhody, na praktickém příkladu posouzení vhodnosti zařazení jednotlivých typů otázek v dotazníku Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
3
Dotazování - druhy otázek v dotazníku uzavřené (omezený počet variant odpovědí otevřené (formulace je ponechána na rozhodnutí respondenta)
4
Otevřené otázky Nevýhody špatně se statisticky zpracovávají Výhody respondent může volně vyjádřit svůj názor Uzavřené otázky Výhody dobře se zpracovávají pomocí statistických metod Nevýhody odpovědi nemusí respondentovi plně vyhovovat
5
Typy uzavřených otázek dichotomické nabízí dvě možné volby odpovědi (ano-ne, žena-muž, líbí-nelíbí) mnohonásobný výběr nabízí tři a více odpovědí, respondent si vybírá jednu nebo i několik škály (souhlasu, důležitosti, hodnotící, úmyslu něco koupit…) např. je to výborné, velmi dobré, dobré, vyhovující, nevyhovující…
6
Druhy otázek - úkol Na stránce www.vyplnto.cz najděte výzkum, který se týká nějakého marketingového problému, určete jednotlivé použité typy otázek a v diskuzi posuďte vhodnost zařazení jednotlivých otázek.www.vyplnto.cz
7
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 www.vyplnto.cz www.vyplnto.cz obrázky – kliparty sady Microsoft Office
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.