Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIlona Jandová
1
„ Validace dobré praxe 2 “
2
Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací 11:30 – 11:55 Dotazy 11:55 – 12:10 Přestávka na kávu 12:10 – 13:00 Workshop 13:10 – 13:20 Shrnutí workshopu 13:20 – 14:00 Oběd
3
Validace je způsob/metodika jak získat zpětnou vazbu na produkt od různých skupin vylepšit Váš produkt – zdokonalit jej, aby byl použitelný i pro jiné organizace zdokonalit a připravit diseminační plán a mainstreamingovou strategii produktu Co je to validace?
4
Co je předmětem validace? Produkt... viditelný výstup projektu CIP EQUAL prostředek řešení problémů cílových skupin rozvojových partnerství je flexibilní a lze jej přenést do různých sociálních kontextů a pod. Pro vytvoření kvalitního produktu je zapotřebí přesná identifikace problému/potřeby, kterou produkt řeší průzkum a srovnání s těmi produkty, které již byly vytvořeny (benchmarking) Validovat lze produkt / skupinu produktů
5
Protože díky validaci je možné zvýšit kvalitu produktu zhodnotit produkt a zvýšit důvěryhodnost jeho autorů získat zpětnou vazbu zdokonalit strategii šíření produktu stanovit aktéry a možné partnery diseminace získat nové příležitosti pro šíření a přenos produktu zvýšit variabilitu a flexibilitu produktu Validace má ověřit, že produkt je kvalitní a jako takový je připravený pro diseminaci a mainstreaming. Proč validovat?
6
Mainstreaming Diseminace Inovace Validace Section heading goes here
7
I. Příprava validace Finalizace produktu A Zajištění účastníků jednání B Stanovení místa a termínu jednání C Konzultace zařazení placených expertů s ŘO D Rozeslání pozvánek E
8
Validační skupiny Zajištění účastníků jednání B Závazní Externí experti Potenciální uživatelé Peers (RP-členové NTS/další relevantní RP) Autoři validovaného produktu Ostatní Tvůrci politik Cílové skupiny
9
Role při validaci: porovnat produkt s ostatními řešeními nebo produkty dostupnými na „trhu“ Profil validačního experta znalost tématických oblastí spojených s validovaným produktem analytické a synthetické dovednosti a schopnost být objektivní kritické myšlení a schopnost podat konstruktivní zpětnou vazbu pro zlepšení produktu schopnost přivést dohromady klíčové aktéry a dělat prostředníka mezi nimi, a to zejména představiteli významných institucí a ostatními potenciálními cílovými skupinami diseminace schopnost propagovat „prodej“ validovaného produktu potenciálním zainteresovaným stranám. Validační experti Zajištění účastníků jednání B
10
Zástupci subjektů, které mají zájem na osvojení a využití produktu. Role při validaci reflexe využitelnosti produktu směrem k autorům produktu asistence v zmapování zájmu potenciálních uživatelů nápady na strategii a na aktivity, které podpoří osvojení Produktu v budoucnosti. Potenciální uživatelé Zajištění účastníků jednání B
11
Členové NTS (zástupci RP a experti), zástupci jiných rozvojových partnerství/projektů, kteří jsou svými znalostmi nebo produkty relevantní pro danou problematiku a kteří nebyli zapojeni do vývoje produktu. Role při validaci Pokládání dotazů s cílem zjistit co nejvíce relevantních informací pro hodnocení Zpětná vazba v oblasti horizontálního mainstreamingu Peers Zajištění účastníků jednání B
12
Zástupci projektu, kteří se podíleli na tvorbě validovaného produktu. Role při validaci Vývoj produktu Organizace jednání Prezentace validovaného produktu/produktů Zodpovídání dotazů Příprava zprávy z validačního jednání Diseminace a mainstreaming produktu Autoři validovaného produktu Zajištění účastníků jednání B
13
Tvůrci politik zajišťují, že produkt je vytvořen v souladu s legislativou případně vládními prioritami a strategiemi Cílové skupiny ve shodě s principem společného rozhodování hodnotí produkt Mohou se jednání účastnit i bez zapojení se do procesu validace (např. prezentace produktu spolu s jeho autory) Ostatní - Tvůrci politik a cílové skupiny Zajištění účastníků jednání B
14
I. Příprava validace Finalizace produktu A Zajištění účastníků jednání B Stanovení místa a termínu jednání C Konzultace zařazení placených expertů s ŘO D Rozeslání pozvánek E
15
II. Validační jednání Představení metodologie validace A Prezentace produktu jeho autory B Dotazy účastníků C Validace ve skupinách D Shrnutí dle skupin E
16
Inovace Společné rozhodování/zapojení cílových skupin Přiměřenost/vhodnost Užitečnost/prospěšnost Přístupnost Rovnost Přenositelnost Kritéria hodnocení kvality Validace ve skupinách D
19
II. Validační jednání Představení metodologie validace A Prezentace produktu jeho autory B Dotazy účastníků C Validace ve skupinách D Shrnutí dle skupin E
20
III. Další kroky Sestavení zprávy z validace 1 Kompletace validace, její předání na NPS 2 Úprava produktu / diseminace 3
21
3 produkty bez připomínek a doporučení validačních skupin produkty s připomínkami, které nejsou zásadního charakteru. Autoři obdrží hodnotný feedback pro finalizaci produktu produkty se zásadními připomínkami. Bez opětovného validačního jednání nebude možné produkt validovat
22
Děkujeme za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.