Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací."— Transkript prezentace:

1 „ Validace dobré praxe 2 “

2 Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací 11:30 – 11:55 Dotazy 11:55 – 12:10 Přestávka na kávu 12:10 – 13:00 Workshop 13:10 – 13:20 Shrnutí workshopu 13:20 – 14:00 Oběd

3 Validace je způsob/metodika jak získat zpětnou vazbu na produkt od různých skupin vylepšit Váš produkt – zdokonalit jej, aby byl použitelný i pro jiné organizace zdokonalit a připravit diseminační plán a mainstreamingovou strategii produktu Co je to validace?

4 Co je předmětem validace? Produkt... viditelný výstup projektu CIP EQUAL prostředek řešení problémů cílových skupin rozvojových partnerství je flexibilní a lze jej přenést do různých sociálních kontextů a pod. Pro vytvoření kvalitního produktu je zapotřebí přesná identifikace problému/potřeby, kterou produkt řeší průzkum a srovnání s těmi produkty, které již byly vytvořeny (benchmarking) Validovat lze produkt / skupinu produktů

5 Protože díky validaci je možné zvýšit kvalitu produktu zhodnotit produkt a zvýšit důvěryhodnost jeho autorů získat zpětnou vazbu zdokonalit strategii šíření produktu stanovit aktéry a možné partnery diseminace získat nové příležitosti pro šíření a přenos produktu zvýšit variabilitu a flexibilitu produktu Validace má ověřit, že produkt je kvalitní a jako takový je připravený pro diseminaci a mainstreaming. Proč validovat?

6 Mainstreaming Diseminace Inovace Validace Section heading goes here

7 I. Příprava validace Finalizace produktu A Zajištění účastníků jednání B Stanovení místa a termínu jednání C Konzultace zařazení placených expertů s ŘO D Rozeslání pozvánek E

8 Validační skupiny Zajištění účastníků jednání B Závazní Externí experti Potenciální uživatelé Peers (RP-členové NTS/další relevantní RP) Autoři validovaného produktu Ostatní Tvůrci politik Cílové skupiny

9 Role při validaci: porovnat produkt s ostatními řešeními nebo produkty dostupnými na „trhu“ Profil validačního experta znalost tématických oblastí spojených s validovaným produktem analytické a synthetické dovednosti a schopnost být objektivní kritické myšlení a schopnost podat konstruktivní zpětnou vazbu pro zlepšení produktu schopnost přivést dohromady klíčové aktéry a dělat prostředníka mezi nimi, a to zejména představiteli významných institucí a ostatními potenciálními cílovými skupinami diseminace schopnost propagovat „prodej“ validovaného produktu potenciálním zainteresovaným stranám. Validační experti Zajištění účastníků jednání B

10 Zástupci subjektů, které mají zájem na osvojení a využití produktu. Role při validaci reflexe využitelnosti produktu směrem k autorům produktu asistence v zmapování zájmu potenciálních uživatelů nápady na strategii a na aktivity, které podpoří osvojení Produktu v budoucnosti. Potenciální uživatelé Zajištění účastníků jednání B

11 Členové NTS (zástupci RP a experti), zástupci jiných rozvojových partnerství/projektů, kteří jsou svými znalostmi nebo produkty relevantní pro danou problematiku a kteří nebyli zapojeni do vývoje produktu. Role při validaci Pokládání dotazů s cílem zjistit co nejvíce relevantních informací pro hodnocení Zpětná vazba v oblasti horizontálního mainstreamingu Peers Zajištění účastníků jednání B

12 Zástupci projektu, kteří se podíleli na tvorbě validovaného produktu. Role při validaci Vývoj produktu Organizace jednání Prezentace validovaného produktu/produktů Zodpovídání dotazů Příprava zprávy z validačního jednání Diseminace a mainstreaming produktu Autoři validovaného produktu Zajištění účastníků jednání B

13 Tvůrci politik zajišťují, že produkt je vytvořen v souladu s legislativou případně vládními prioritami a strategiemi Cílové skupiny ve shodě s principem společného rozhodování hodnotí produkt Mohou se jednání účastnit i bez zapojení se do procesu validace (např. prezentace produktu spolu s jeho autory) Ostatní - Tvůrci politik a cílové skupiny Zajištění účastníků jednání B

14 I. Příprava validace Finalizace produktu A Zajištění účastníků jednání B Stanovení místa a termínu jednání C Konzultace zařazení placených expertů s ŘO D Rozeslání pozvánek E

15 II. Validační jednání Představení metodologie validace A Prezentace produktu jeho autory B Dotazy účastníků C Validace ve skupinách D Shrnutí dle skupin E

16 Inovace Společné rozhodování/zapojení cílových skupin Přiměřenost/vhodnost Užitečnost/prospěšnost Přístupnost Rovnost Přenositelnost Kritéria hodnocení kvality Validace ve skupinách D

17

18

19 II. Validační jednání Představení metodologie validace A Prezentace produktu jeho autory B Dotazy účastníků C Validace ve skupinách D Shrnutí dle skupin E

20 III. Další kroky Sestavení zprávy z validace 1 Kompletace validace, její předání na NPS 2 Úprava produktu / diseminace 3

21 3 produkty bez připomínek a doporučení validačních skupin produkty s připomínkami, které nejsou zásadního charakteru. Autoři obdrží hodnotný feedback pro finalizaci produktu produkty se zásadními připomínkami. Bez opětovného validačního jednání nebude možné produkt validovat

22 Děkujeme za pozornost.


Stáhnout ppt "„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací."

Podobné prezentace


Reklamy Google