Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadomír Staněk
1
ICT ve výuce chemie pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva
2
Náplň předmětu ICT ve výuce chemie, ICT ve výuce fyziky
3
Podmínky pro úspěšné absolvování Vyřešení 2 úkolů: 1. 1. Charakteristika školy, na které působíte; popis současného využití ICT ve výuce chemie nebo fyziky na této škole; popis jednoho výukového programu, který je využíván na škole, nebo který chcete doporučit k využití. 2. 2. Návrh školení pro vyučující o využití ICT ve výuce chemie nebo fyziky, nebo příprava na jednu vyučovací hodinu fyziky nebo chemie. Přiměřená účast na cvičeních.
4
Podkladem pro tuto část přednášky je program MŠMT: SIPVZ, Modul PM – ICT ve výuce chemie http://pdf.uhk.cz/kch/sipvzp_ch.htm http://pdf.uhk.cz/kch/sipvzp_ch.htm ICT ve výuce chemie
5
Modul PM ICT ve výuce chemie Absolvent zvládne: využívat kancelářský software (text, tabulka a prezentace), využívat služeb Internetu se zdroji chemických informací (e-mail a WWW), koncipovat, realizovat a hodnotit výuku chemie s použitím výukového software, pracovat a ve výuce efektivně použít počítačové modely (např. molekul) a simulace (např. laboratorních přístrojů a metod), pracovat a ve výuce efektivně použít hardware a software k realizaci počítačem podporovaného školního chemického experimentu.
6
Využití počítačů ve výuce chemie Didaktický software – standardní (výukové programy) a nestandardní (např. kancelářský) Počítačová podpora školního chemického experimentu (počítačové simulace, měření s počítačem) Internet ve výuce chemie (WWW, e-mail, chemické databáze, metainformace a projekty)
7
Kancelářský software pro učitele chemie MS Word a freeware pro tvorbu chemických vzorců a struktur: zásady DTP, zpracování laboratorních protokolů, závěrečných zpráv, referátů apod. s chemickou tématikou, testy, tabulky, grafy, psaní vzorců, apod. MS Excel: zpracování výsledků pozorování, měření a zpracování experimentů, práce s buňkami (konstanta, vzorec), datovými poli a grafickými výstupy MS PowerPoint – příprava prezentace jako doplňku výkladu, jako materiálu k procvičování a materiálu k ověření znalostí; zásady prezentace, navigace aj.
8
Modely a simulace ve výuce chemie Modelování s podporou počítače Např. modely molekul Simulace laboratorních dovedností Např. simulace acidobazických titrací Simulace práce s laboratorními přístroji Např. simulace práce se spektrofotometrem Simulace nedostupných nebezpečných aj. experimentů Např. simulace činnosti jaderného reaktoru
9
Přehled studijních materiálů Internetové zdroje http://www.dojiva.atlasweb.cz http://www.dojiva.atlasweb.cz http://www.dojiva.atlasweb.cz http://pdf.uhk.cz/kch http://pdf.uhk.cz/kch http://pdf.uhk.cz/kch http://nobelprize.org http://nobelprize.org http://nobelprize.org http://www.acdlabs.com http://www.acdlabs.com http://www.acdlabs.com http://telmae.karlov.mff.cuni.cz http://telmae.karlov.mff.cuni.cz http://telmae.karlov.mff.cuni.cz http://www.infovek.sk http://www.infovek.sk http://www.infovek.sk http://www.csch.cz/ http://www.csch.cz/ http://www.csch.cz/ http://www.scitech.cz/stlinky.htm http://www.scitech.cz/stlinky.htm http://www.scitech.cz/stlinky.htm http:// chemicke-listy.vscht.cz / http:// chemicke-listy.vscht.cz / http:// chemicke-listy.vscht.cz / http:// chemicke-listy.vscht.cz / a další. a další. Tištěnýzdroj Tištěný zdroj Bílek, M.: ICT ve výuce chemie. Hradec Králové: GAUDEAMUS 2005. ISBN 80-7041-631-9
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.