Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_4260_NES
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor: Mgr. Kateřina Nesrstová Určeno pro předmět: Tvorba účesu Tematická oblast: Historie účesu Obor vzdělání: Kadeřník (69-51-H/01), 3. ročník Název výukového materiálu: starověký Egypt II. část. Popis využití: prezentace s úkoly o starověkém Egyptě s využitím dataprojektoru a notebooku k prohlubování a upevňování učiva. Učitel může využívat ukázky z filmu KLEOPATRA nebo ASTERIX, OBILIX A MISE KLEOPATRA dostupných na kde žákům ukáže dobové kostýmy, účesy a líčení. Žáci si zapisují pouze tučně zvýrazněný text z prezentace. Na základě výkladu učitele a zápisu řeší žáci úkoly (označeny červeně). Po probrání dvou tematických celků EGYPT, ŘECKO následuje test. Čas: 30 minut
2
STAROVĚKÝ EGYPT 3000 let př. n. l. – 300 n. l.
3
tenké copánky spletené ze všech vlasů nebo vlásenky,
ÚPRAVA HLAVY ŽENY vlasy geometricky rámovaly obličej, délka po ramena, tupě zastřižené i nad čelem, tenké copánky spletené ze všech vlasů nebo vlásenky, čelenky, lotosový květ, přilbice, ozdobné pásky, vlasy napouštěly vonnými oleji, přirozená barva vlasů černá, kadeřily se zahřátými tyčkami. Obr. 1
4
Ženy si vyholovaly hlavy (především na čele), aby zdůraznily rysy svého obličeje.
Paruky měly estetický účinek, ale sloužily i jako pokrývka hlavy a chránily před sluncem. Vyráběly se z vlasů otroků, z obarvených a zkadeřených rostlinných vláken a z ovčí vlny. Vlasy si barvily hennou (regenerační účinky).
5
Obr. 3 PŘILBICE Obr. 2
6
ÚČESY EGYPŤANEK Obr. 5 Obr. 4
7
Obr. 7 KLEOPATRA Obr. 6
8
ODÍVÁNÍ - ŽENY po kotníky dlouhé roucho na ramínka zvýrazňoval postavu (kalasiris), velmi jemné, až průsvitné látky. Obr. 8
9
ÚKOLY PRO ŽÁKY POPIŠTE TYPICKÉ PRVKY ÚČESU EGYPŤANKY.
JAKÉ OZDOBY NOSILY VE VLASECH? Z JAKÝCH MATERIÁLŮ SE VYRÁBĚLY? JAKÝM ZPŮSOBEM SI EGYPŤANKY NATÁČELY VLASY? JAK BYSTE POSTUPOVALI DNES? KTERÁ BARVIVA NA VLASY VYUŽÍVAJÍCÍ SE I DNES SE POUŽÍVALY JIŽ VE STAROVĚKÉM EGYPTĚ? JAK SE S TĚMITO BARVIVY PRACUJE (TECHNOLOGICKÝ POSTUP)?
10
ODKAZY: Obr. 1, 5 Obr Obr Obr. 4 - LÜHR, G. Výtvarná výchova a základní techniky pro učební obor kadeřník. Praha : Sobotáles cz, 2004. ISBN s. 119 Obr. 6, 7 - Obr
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.