Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Masová komunikace Martina Bartůňková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Masová komunikace Martina Bartůňková."— Transkript prezentace:

1 Masová komunikace Martina Bartůňková

2 Pojem masová komunikace vznikl koncem 30. let.
Je spojen s masovými médii. Problém s vytvořením definice masové komunikace Proč?

3 Gerberova (1967) definice komunikace:
„Sociální interakce prostřednictvím sdělení.“

4 Definice masové komunikace
Janowitz, 1986: „Masová komunikace zahrnuje instituce a postupy, jimiž specializované skupiny využívají technické prostředky pro šíření symbolického obsahu směrem k rozsáhlému, nesourodému a široce rozptýlenému publiku.“

5 komunikace celospolečenská!
Masová komunikace = komunikace celospolečenská!

6 Dělení médií Různá kritéria dělení: dle použité technologie
dle různých dalších kritérií zeměpisné (regionální, celostátní) politické (pravicové – Mladá Fronta Dnes, levicové – Právo) náboženské (Křesťanské listy)

7 Význam masových médií Zdroj moci Aréna Zdroj výkladů sociální reality
Klíč ke slávě Určují co je a není normální

8 Otázka svobody a řízení!
Média a společnost Politický rozměr a normativní společensko-kulturní aspekt. Otázka svobody a řízení!

9 Sociální trendy, mající význam pro masovou komunikaci
Internacionalizace Informatizace Postmoderní kultura Individualizace

10 Změny ve společnosti Industrializace Co to je? Jak k ní došlo?

11 Proces masové komunikace
Je specifický Proč?

12 Podavatelé Profesionální komunikátoři Účastníci soutěží

13 Masové publikum Početné Velmi rozptýlené Neinteraktivní a anonymní
Heterogenní Neorganizovaní a neschopné samostatné akce

14 Masová kultura Souhrn informací, hodnot a artefaktů zprostředkovaných masovými médii tak, aby je mohl snadno konzumovat co nejširší okruh příjemců. Co je cílem?

15 Denis MacQuail Jaká je kultura? Není tradiční. Není elitní.
Je produkována masově. Je populární. Je komercializovaná. Je homogenizovaná.

16 Masová kultura přímým produktem masové společnosti?
Masová kultura produktem masových medií?

17 Dvě formy kultury FOLK ART HIGH CULTURE Vytvořeno spontánně a zdola.
Záležitost elit. JAKOU ÚLOHU HRÁLA INDUSTRIALIZACE?

18 Kritici Frankfurtská škola ‚Masová kultura je přímý produkt kulturního průmyslu!‘

19 V Plzni Děkuji za pozornost

20 Zdroje Různé Kniha internet


Stáhnout ppt "Masová komunikace Martina Bartůňková."

Podobné prezentace


Reklamy Google