Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Planimetrie – mnohoúhelníky - opakování
Matematika Mnohoúhelníky - opakování Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ DUM číslo: 13 Mnohoúhelníky - opakování Planimetrie – mnohoúhelníky - opakování
2
Planimetrie – rovnoběžníky - opakování
Pokud není uvedeno jinak, je uvedený materiál z vlastních zdrojů autora Škola Integrovaná střední škola polygrafická Brno, Šmahova 110 Ročník 4. ročník SOŠ Název projektu Interaktivní metody zdokonalující proces edukace na ISŠP Číslo projektu CZ 1.07/ Číslo a název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor Ing. Silva Foltýnová Tematická oblast Matematika – Planimetrie Název DUM Mnohoúhelníky- opakování Pořadové číslo DUM 13 Kód DUM VY_32_INOVACE_13_M_FO Datum vytvoření Anotace Prezentace slouží k zopakování učiva planimetrie - mnohoúhelníky Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ DUM číslo: 0 Rovnoběžníky - opakování Planimetrie – rovnoběžníky - opakování
3
Mnohoúhelníky - opakování
Příklad Jaký musí být nejmenší průměr kruhu, aby se z něho dal vyříznou pravidelný šestiúhelník, který má rovnoběžné strany vzdálené 12cm? Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ DUM číslo: 13 Mnohoúhelníky - opakování Planimetrie – mnohoúhelníky - opakování
4
Mnohoúhelníky - opakování
Příklad Vypočtěte obsah a obvod kruhu vepsaného rovnostrannému trojúhelníku o straně a. Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ DUM číslo: 13 Mnohoúhelníky - opakování Planimetrie – mnohoúhelníky - opakování
5
Mnohoúhelníky - opakování
Příklad Vypočítej obvod pravidelného 7-úhelníku, je-li dána délka jeho nejkratší úhlopříčky 14,5cm. Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ DUM číslo: 13 Mnohoúhelníky - opakování Planimetrie – mnohoúhelníky - opakování
6
Mnohoúhelníky - opakování
Příklad Vypočtěte délku úhlopříčky pravidelného pětiúhelníku, vepsaného do kružnice o poloměru r = 25 cm. Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ DUM číslo: 13 Mnohoúhelníky - opakování Planimetrie – mnohoúhelníky - opakování
7
Mnohoúhelníky - opakování
Příklad Vypočtěte délku úhlopříčky pravidelného pětiúhelníku, opsaného kružnici o poloměru = 18 cm. Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ DUM číslo:13 Mnohoúhelníky - opakování Planimetrie – mnohoúhelníky - opakování
8
Mnohoúhelníky - opakování
Příklad Vypočtěte obvod s obsah pravidelného sedmiúhelníku, jehož poloměr kružnice vepsané je 10 cm. Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ DUM číslo: 13 Mnohoúhelníky - opakování Planimetrie – mnohoúhelníky - opakování
9
Mnohoúhelníky - opakování
Příklad Vypočtěte obvod a obsah pravidelného desetiúhelníku, jehož poloměr kružnice opsané je 10 cm. Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ DUM číslo: 13 Mnohoúhelníky - opakování Planimetrie – mnohoúhelníky - opakování
10
Mnohoúhelníky - opakování
Příklad Obsah pravidelného šestiúhelníka je 90 cm2. Vypočtěte jeho obvod. Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ DUM číslo: 13 Mnohoúhelníky - opakování Planimetrie – mnohoúhelníky - opakování
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.