Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJolana Macháčková
1
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
2
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz
3
Vzdělávací obor: Matematika Třída: 6.D Vyučující: Mgr.Daniela Gongolová Datum: 21.11.2005 Téma vyučovací hodiny : „ Dělení desetinného čísla desetinným číslem beze zbytku„ „ Dělení desetinného čísla desetinným číslem beze zbytku„ Vybavení učebny : PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor
4
Zdroje informací COUFALOVÁ, Jana, Matematika pro šestý ročník ZŠ COUFALOVÁ, Jana, Matematika pro šestý ročník ZŠ
5
Dělení desetinného čísla číslem desetinným A) beze zbytku
6
Horákovi si koupili do pokoje několik stejných skříněk. Zvědavá sousedka se ptala „kolik Vám těch skříněk přivezou? “ Každý člen rodiny už měl připravenou odpověď, kterou chtěli sousedce trochu zamotat hlavu. Pan Horák : „ Každá skříňka stála dvě tisícikoruny, zaplatil jsem tedy 8 tisícikorun.“ Pan Horák : „ Každá skříňka stála dvě tisícikoruny, zaplatil jsem tedy 8 tisícikorun.“ 8 : 2 = 4 8 : 2 = 4 Paní Horáková : „ Manžel zaplatil 80 stokorunami a každá skříňka byla za 20 stokorun.“ Paní Horáková : „ Manžel zaplatil 80 stokorunami a každá skříňka byla za 20 stokorun.“ 80 : 20 = 4 80 : 20 = 4 Syn Pavel : „ Kdyby tatínek platil jenom desetikorunami, bylo by jich 800. Za každou skříňku by dal 200 desetikorun.“ Syn Pavel : „ Kdyby tatínek platil jenom desetikorunami, bylo by jich 800. Za každou skříňku by dal 200 desetikorun.“ 800 : 200 = 4 800 : 200 = 4 Syn Marek : „ Skříňky byly po 2 000 Kč a dohromady stály 8 000 kč. Syn Marek : „ Skříňky byly po 2 000 Kč a dohromady stály 8 000 kč. 8 000 : 2 000 = 4 8 000 : 2 000 = 4 Porovnejte výsledky u každé výpovědi a zkus odůvodnit ! Porovnejte výsledky u každé výpovědi a zkus odůvodnit !
7
Zapiš si do sešitu 34 : 17 = 2 34 : 17 = 2 Dělenec dělitel podíl Dělenec dělitel podíl Vynásobím deseti Vynásobím deseti 340 : 170 = 2 340 : 170 = 2 Vynásobím tisícem Vynásobím tisícem 34 000 : 17 000 = 2 34 000 : 17 000 = 2 Výsledky jsou stejné Výsledky jsou stejné Podíl dvou čísel se nezmění, jestliže vynásobíme dělence i dělitele stejným číslem.
8
Počítej zpaměti 4,8 : 0,8 4,8 : 0,8 6 6,3 : 0,7 6,3 : 0,7 9 0,6 : 0,3 0,6 : 0,3 2 3,5 : 0,5 3,5 : 0,5 7 2 : 0,4 2 : 0,4 5 3 : 0,5 6 7 : 0,7 10 12 : 0,6 20 0,16 : 0, 2 0,8 0,36 : 0,6 0,6
9
Zkus ještě 0,45 : 0,9 0,45 : 0,9 0,5 0,5 6,3 : 0,3 6,3 : 0,3 21 21 13,5 : 0,9 13,5 : 0,9 15 15 18 : 0,2 18 : 0,2 90 90 21 : 0,7 30 0,48 : 0,08 6 10 : 0,5 20 2,4 : 0,4 6
10
Vypočítej : 5,6 : 0,7 = Dělence i dělitele vynásobíme stejným číslem tak, abychom dělili přirozeným číslem. Dělence i dělitele vynásobíme deseti. 56 : 7 = 56 : 7 = Dělíme přirozeným číslem. 56 : 7 = 8 56 : 7 = 8 Protože se vynásobením stejným číslem podíl nezměnil, získali jsme i podíl původních čísel. 5,6 : 0,7 = 8 5,6 : 0,7 = 8
11
Vypočítej písemně 4,32 : 0,72 = 4,32 : 0,72 =.100 432 : 72 = 6 0 Nezapomeneme na zkoušku, kterou počítáme s původními čísly. s původními čísly. Zkouška: 0,72. 6. 6 4,32 4,32
12
Vypočítej písemně 3,54 : 0,6 = 3,54 : 0,6 =.10 35,4 :6 = 5 54,9 0 Zkouška 5,9. 0,6 3,54
13
Zapiš si zadání domácího úkolu Str. 80 / cv. 5 d, e Str. 80 / cv. 5 d, e
14
Hodnocení vyučovací hodiny Netradiční forma výuky. Netradiční forma výuky. Názornost. Názornost. Možnost vracet se k probrané látce. Možnost vracet se k probrané látce. Postupné zobrazení textu. Postupné zobrazení textu. Klady Zápory Klady Zápory
15
Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje orientaci v textu. Využití laserového ukazovátka usnadňuje orientaci v textu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.