Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam."— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam Reklama v kině Reklama v dopravním prostředku Citylight Reklamní předměty

2 Reklama Slovo reklama pochází z latiny; re-clamo = vyvolávat, křičet, přilákat někoho k něčemu (zdroj – Základy med. v.).zdroj – Základy med. v. Slovo reklama vzniklo z latinského "reklamare" (znovu křičeti), což odpovídalo obchodní komunikaci v době, kdy nebyl k dispozici rozhlas, televize nebo dokonce internet (zdroj - Wikipedie).zdroj - Wikipedie Reklama je sdělení nebo činnost, která mají příjemce ovlivnit tak, aby se nějak choval nebo aby zaujal nějaký postoj. Základem reklamy je jasně formulované sdělení a správně zvolený komunikační kanál (médium). Příjmy z reklamy jsou důležité pro financování médií.

3 Reklama Cíl reklamy:  oslovit lidi  ovlivnit jejich chování  změnit jejich postoje Umísťování reklamy do médií podle:  počtu spotřebitelů média (čtenář, divák, posluchač…)  složení spotřebitelů média (věk, vzdělání, zaměstnání…) Reklama může chtít změnit nejen oblast spotřeby, ale i soukromý a veřejný život (politika, třídění odpadů).

4 Reklama Dělení:  komerční  nejčastější  upozorňuje na výrobek  podporuje nákup  politická  prezentuje politické strany  sociální  upozorňuje na společenský problém  chce změnit postoj nebo chování

5 Reklama Statistika:  V ČR byly v roce 2005 výdaje do reklamy 60 miliard Kč.  V průměru zasáhne 1 člověka 4 000 reklamních sdělení denně.  V Evropě se v TV vysílá denně 33 tisíc reklam.

6 ZDROJE: MIČIENKA, M., JIRÁK, J. ZÁKLADY MEDIÁLNÍ VÝCHOVY. 1. VYD. PRAHA: PORTÁL, 2007, STR. 243-246. http://cs.wikipedia.org/wiki/Reklama Konec Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam."

Podobné prezentace


Reklamy Google