Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Přednáška č.3 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
2
Nutné otázky před volbou vstupu na mezinárodní trh
Jaká je podstata nových příležitostí? Jak může firma dosáhnout úspěšného konkurenčního postavení? Jakou zvolit strategii? Jaké zvolit metody proniknutí na trh?
3
Výroba v domácí zemi Nepřímý vývoz – Výrobce vyrábí v domácí zemi, produkt předává v domácí zemi Přímý vývoz - Výrobce vyrábí v domácí zemi, produkt předává v zahraničí Rozdílná rizika při vstupu na zahraniční trh
4
Nepřímý vývoz – 1. Obchodníci
Obchodníci přebírají produkt do svého vlastnictví a) Specializovaní exportéři (trading company) Exportní domy (Japonsko) Výhody / Nevýhody
5
Nepřímý vývoz – 1. Obchodníci
b) Exportní společenství Exportní kruhy Exportní syndikáty Exportní kartely Exportní konsorcia
6
Nepřímý vývoz – 2. Agenti Agent nepřebírá produkt do svého vlastnictví
Agent výrobce Komisionář Confirming house Export broker Export management company
7
Nepřímý vývoz – 3. Piggyback
Nosič – využití existujících distribučních kanálů Důvod – provize, doplnění sortimentu, zisk, cyklické výkyvy Jezdec - menší výrobce s komplementárním zbožím Důvod – využití zkušeností „nosiče“ s mezinárodním trhem
8
Nepřímý vývoz - shrnutí
Výhody: Snížení nákladů Cash flow Distribuční kanály Komunikace s mezinárodním trhem Omezení rizika Nevýhody: Snižování zisku Ztráta přímé komunikace Pružnost firmy – 4P Image značky
9
Přímý vývoz Fáze přímého exportu: 1 fáze: Tradiční export
Pasivní Aktivní 2 fáze: Exportní marketing – marketingové aktivity 3 fáze: Mezinárodní marketing – komplexní servis → Multinárodní výroba
10
Přímý vývoz – BEZ přímých investic
Specializovaní exportéři Specializovaný velkoobchod Specializovaný maloobchod Konečný spotřebitel Rozdělení z hlediska zastoupení: Generální zástupce Provizní zástupce
11
Přímý vývoz – S přímými investicemi
Firma angažovaná v domácí zemi Exportní oddělení v rámci tuzemského prodeje Samostatné exportní oddělení Exportní pobočka
12
Přímý vývoz – S přímými investicemi
b) Firma angažovaná v zahraničí Prodejní reprezentační kancelář Dceřiné společnost Bez skladu Se skladem Se skladem a službami
13
průmyslový distributor
Přímý vývoz výroba domácí země cílové země Bez přímých investic - Specializovaní exportéři S přímými investicemi Prodejní reprezentační kancelář Dceřiná společnost VOO průmyslový distributor B2C B2B průmyslový trh vládní trh MOO zákazník
14
Nelegální export Šedý export (gray market exporting) – konflikty v distribučním řetězci Řešení: Stejná cena pro všechny země Rozdíl v ceně na úrovni nákladů na dopravu Ochrana před padělky
15
Zahraniční manažer a pracovník
Důvody k vyslání do zahraničí Požadované vlastnosti Výběr vhodného pracovníka Délka trvání zahraničního pobytu Ochota jít do zahraničí Specifika smlouvy
16
Vstupy českých firem na zahraniční trhy Desatero úspěchu:
věřit ve svůj nápad nebát se riskovat mít kvalitní a dobře koučovaný tým získat si důvěru bank a zákazníků plynule investovat do vývoje a inovací exportní rizika rozložit na více trhů dobře sledovat konkurenci být vždy o krok napřed být světový vyhledávat akvizice ve světě
17
Kapitálové vstupy na zahraniční trhy
Portfoliové investice nákup akcií nebo cenných papírů Přímé zahraniční investice (PZI) vztahů mezi investorem jedné země a podnikem se sídlem v jiné zemi
18
Faktory ovlivňující PZI
Marketingové Obchodně politické Nákladové Investiční klima
19
Přímé zahraniční investice - formy
Akvizice Fúze Investice na zelené louce Společné podnikání Strategické aliance
20
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.