Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Test znalostí na neznámých reprodukcích.  Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Test znalostí na neznámých reprodukcích.  Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška."— Transkript prezentace:

1 Test znalostí na neznámých reprodukcích

2  Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška citu a postřehu žáků, zároveň test znalosti rukopisu a postupů umělců baroka. Postup činnosti:  Studentům bude postupně promítnuto 10 neznámých malířských a sochařských děl umělců baroka, s jejichž tvorbou ale žáci seznámeni byli již v předešlých výukových hodinách. U každého díla se pokusí určit o jakého umělce se jedná a do jakého barokního proudu patří. Doporučené hodnocení:  Poznaný autor – 2 body  Správně určený barokní proud – 1 bod

3 1 2 2 1

4 3 4

5 5 6

6 7 8

7 9 10

8  Správné řešení testu:  1 – Frans Hals, holandský barokní realismus  2 – Caravaggio – italský barokní realismus  3 – Nicolas Poussin – francouzský barokní klasicismus  4 – Rembrandt van Rijn – holandský barokní realismus  5 – Rembrandt ……..  6 – Claude Lorrain – francouzský barokní klasicismus  7 – Adrian Brouwer – holandský barokní realismus  8 – Matyáš Bernard Braun – český barokní radikalismus  9 – Vermeer van Delft – holandský barokní realismus  10 – Peter Paul Rubens – vlámský barokní radikalismus

9 Doporučené vyhodnocení testu  Maximální počet bodů je 30.  Dosažený počet bodů je pro učitele pouze orientační hodnotou pro posouzení, zda-li žáci pochopili principy barokního umění a osvojili si svébytný rukopis výrazných osobností této epochy.  Pokud dosažené hodnoty se pohybují v dolní polovině bodové škály, mělo by se přikročit k novému opakování a promítnutí ukázek barokní tvorby autorů, jejichž díla byla promítána v tomto testu.  Testy s nejvýše dosaženými body by měl vyučující dle vlastního uvážení ocenit známkou „výbornou“.

10  Citování odborných informačních zdrojů  Obr. 1 Pijoan, José. Dějiny umění /7. Praha 1981: Odeon, str.  Obr. 2 dtto  Obr. 3 časopis  Obr. 4 Pijoan, José. Dějiny umění /7. Praha 1981: Odeon, str.  Obr. 5 dtto  Obr. 6 Kitson, Michael. Barok a rokoko. Praha 1972: Artia, str. 86  Obr. 7 dtto str. 92  Obr. 8 Neumann, Jaromír. Český barok. Praha 1969: Odeon, str. 113  Obr. 9 Pijoan, José. Dějiny umění /7. Praha 1981: Odeon, str.  Obr. 10 dtto


Stáhnout ppt "Test znalostí na neznámých reprodukcích.  Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška."

Podobné prezentace


Reklamy Google