Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola Bohutín, okres Příbram VY_32_INOVACE_UaK07_Realismus Realismus 19. století Autor materiálu: Barbora Havejová Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
2
Hlavní rysy realismus = lat. skutečný
výtvarná forma, která se dívá na skutečnost objektivně, bez iluzí a fantazie snaha o zachycení dokonalé fyzické reality zájem o konkrétní všední skutečnost věrné a detailní zachycení předmětu tak, jak jej divák vidí nové stavební materiály železo sklo
3
Sochařství nejslavnějším sochařem této doby byl Jean-Baptiste Carpeaux
nejtypičtějším realistou v sochařství byl Aimé-Jules Dalou
4
Jean-Baptiste Carpeaux: Tanec
5
Jules Dalou: Čtenářka
6
Malířství Barbizonská škola vznik realistického krajinářství
Théodore Rousseau Jean-Francois Millet Jules Dupré snaha o pravdivost obrazu uctívání přírody a venkovského života 1835 Le realisme výstava Gustave Courbeta název se stal označením celého uměleckého směru velká obliba realismu v Rusku národní sloh Ilja Jefimovič Repin Isaak Iljič Levitan
7
Jean-François Millet: Sběračky klasů
8
Jules Dupré: Starý dub
9
Gustave Courbet: Přesívačky zrní
10
Ilja Repin: Burlaci na Volze
11
Zdroje a použitý materiál
Veškerý materiál je čerpán z internetových stránek: Objekty použité k vytvoření sešitu pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Barbora Havejová Základní škola Bohutín, okres Příbram říjen 2011
12
Metodický list Název materiálu: VY_32_INOVACE_UaK07_Realismus Autor materiálu: Barbora Havejová Zařazení materiálu: Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Sada: 32_INOVACE_UaK Číslo DUM:32_INOVACE_UaK07 Předmět: Výtvarná výchova Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření: Třída: Ověřující učitel:Barbora Havejová Anotace materiálu: Materiál určený k výuce výtvarné výchovy, jako průvodce hlavními znaky uměleckého slohu. Podrobný metodický popis možností použití materiálu: DUM zpracován pro výuku výtvarné výchovy 8.ročníku ZŠ Bohutín a koncipován cca. jednu standardní vyučovací hodinu. Žáci jsou pomocí jednoduchých poznámek seznámeni se základními uměleckého slohu. Součástí výuky je diskuse nad jednotlivými zobrazenými díly a rovněž práce se slovníkem cizích slov či výkladovým slovníkem, pro ujasnění pojmů. DUM je doplněn výkladem přizpůsobeným kolektivu žáků a prací s publikacemi. Seznam literatury a pramenů: Všechny použité objekty jsou součástí veřejných knihoven. Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.