Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMariana Vávrová
1
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_17_01_03 Název materiálu Opakovací test – Lidová tvorba Jméno vyučujícího Olga Holoubková Třída 6.D Předmět Hudební výchova Datum vytvoření 7.11.2012
2
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Hudební výchova Tématický okruh: Opakovací test – Lidová tvorba Určeno pro: 6. ročník Anotace: Žáci prověří své znalosti z lidové tvorby západní a východní oblasti Čech a hudebně výrazových prostředků.
3
SOUHRNNÉ OPAKOVÁNÍ I.
4
Jaká by to hanba byla ROZTŘIĎTE PÍSNĚ NA LIDOVÉ A UMĚLÉ. Ztratila sem kajdu A vy páni muzikanti Tancuj, tancuj, vykrúcaj Tráva neroste Dělání Na rozlúčení Slavíci z Madridu Malé kotě Červená řeka Stánky Tři kříže
5
Červená řeka ROZTŘIĎTE PÍSNĚ NA LIDOVÉ A UMĚLÉ. Ztratila sem kajdu Slavíci z Madridu Tancuj, tancuj, vykrúcaj Tři kříže Dělání Na rozlúčení Tráva neroste Malé kotě Jaká by to hanba byla Stánky A vy páni muzikanti LIDOVÉ UMĚLÉ
6
JAKÝ JE ROZDÍL MEZI LIDOVÝMI PÍSNĚMI ZÁPADNÍ OBLASTI ČECH A VÝCHODNÍ OBLASTI ČECH? ZÁPADNÍ OBLAST ČECH VÝCHODNÍ OBLAST ČECH instrumentální hudba durové, 2/4 a ¾ takt v době baroka a klasicismu ovlivnily zámecké kapely Ha ty svatyj Vavřinečku vokální hudba durové i mollové bohatě rytmicky členěné náladové, častá změna tempa Vínečko bílé
7
UPOŘÁDEJTE VZESTUPNĚ PO SOBĚ JDOUCÍ INTERVALY.
9
VYJMENUJTE HUDEBNĚ VÝRAZOVÉ PROSTŘEDKY. MELODIE HARMONIE HUDEBNÍ BARVA DYNAMIKA KONTRAST GRADACE RYTMUS
10
NAJDĚTE DVOJICE, KTERÉ K SOBĚ PATŘÍ. MELODIE RYTMUS HARMONIE HUDEBNÍ BARVA DYNAMIKA KONTRAST GRADACE narůstání napětí opak, protiklad spojen s momentem překvapení vyjádření síly zvuku různé zvuky hudebních nástrojů pořadí různě pospojovaných akordů pořadí různě dlouhých not a pomlk řada tónů uspořádaná tak, že ji vnímáme jako písničku
11
NAJDĚTE DVOJICE, KTERÉ K SOBĚ PATŘÍ. MELODIE RYTMUS HARMONIE HUDEBNÍ BARVA DYNAMIKA KONTRAST GRADACE narůstání napětí opak, protiklad spojen s momentem překvapení vyjádření síly zvuku různé zvuky hudebních nástrojů pořadí různě pospojovaných akordů pořadí různě dlouhých not a pomlk řada tónů uspořádaná tak, že ji vnímáme jako písničku
12
UVEĎTE, KTERÝ HUDEBNĚ VÝRAZOVÝ PROSTŘEDEK PŘEVLÁDÁ V POSLECHOVÝCH UKÁZKÁCH. Krzysztof PENDERECKI Igor STRAVINSKIJ F. MENDELSSOHN- BARTHOLDI Odkaz ke skladbám: CD k učebnici Hudební výchova pro 6. ročník ZŠ (A. Charalambidis, J. Pilka a kol.) – ukázky č. 5, 3, 2 BARVA MELODIE RYTMUS Obr. 1Obr. 2 Obr. 3
13
OBR. 1 OBR. 2 OBR. 3 CHARALAMBIDIS, Alexandros, Lukáš HURNÍK, Zbyněk CÍSAŘ a Jiří Pilka DALIBOR MATOŠKA. Hudební výchova pro 6. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: SPN, 1998. ISBN 80-7235-52-8. OSTATNÍ OBRÁZKY zdroj Microsoft office_2010, licence zakoupena školou v roce 2011
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.