Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Koncepce marketingového řízení
Petra Krajníková
2
Agenda Koncepce marketingového řízení. Definice marketingové koncepce.
Znaky marketingové koncepce. Výrobní koncepce. Výrobková koncepce. Prodejní koncepce. Marketingová koncepce. Koncepce společenského marketingu. Marketingové řízení. Definice marketingového řízení. Hlavní funkce marketingového řízení.
3
Koncepce marketingového řízení
4
Definice marketingové koncepce
Marketingová koncepce se zakládá na principu trvalé orientace dodavatele na aktivní a efektivní uspokojování potřeb spotřebitelů, jejím přijetím je zdůrazněna snaha o řešení problémů spotřebitele, nikoli vlastních problémů. Marketing slouží k zabezpečení marketingové koncepce.
5
Znaky marketingové koncepce
Zaměření na cílové trhy, pro které je nutné formulovat přizpůsobené marketingové programy – žádný podnik nemůže působit na všech trzích a uspokojovat všechny potřeby spotřebitelů. Orientace na zákazníka – definování zákazníkových potřeb z jeho pohledu, ne z pohledu podniku, spokojený zákazník opakuje nákupy a šíří své dobré zkušenosti. Koordinace všech marketingových funkcí (propagace, cenová tvorba, distribuce, prodej aj.) a koordinace činnosti marketingu s ostatními činnostmi organizace. Zaměření na dosahování cílů organizace.
6
Výrobní koncepce
7
Výrobní koncepce Vychází z předpokladu, že spotřebitelé budou preferovat především výrobky, které budou snadno dostupné a levné → úsilí koncentrováno na dosažení vysoké efektivnosti výroby a široké krytí trhu; uplatňuje se v ekonomikách, kde poptávka převyšuje nabídku – spotřebitelé se při nedostatku výrobků zajímají především o jejich získání, jsou ochotni akceptovat všechno vyrobené zboží.
8
Výrobková koncepce
9
Výrobková koncepce Na předpokladu, že spotřebitelé favorizují výrobky, které jsou vysoce kvalitní, bezvadně fungují a mají vynikající design, za jejich mimořádné provedení jsou ochotni zaplatit i mimořádnou cenu.
10
Prodejní koncepce
11
Prodejní koncepce Prodejní koncepce je založena na předpokladu, že spotřebitelé jsou typicky pasivní, že je potřeba je k nákupu přemluvit – podnik stimuluje prodej agresivními metodami prodeje a propagace. Podniky praktikují tuto koncepci, když mají nadbytek kapacit – cílem je prodat to, co bylo vyrobeno, ne vyrábět to, co by mohlo být prodáno. Zákazníci kupují zboží zejména na základě silné a různorodé podpory prodeje.
12
Marketingová koncepce
13
Marketingová koncepce
Marketingová koncepce vychází z orientace na zákazníka. Do popředí zájmu firmy se dostává zákazník a dominantní snahou se stává poznání a uspokojení jeho potřeb, a to lépe a efektivněji než konkurence. Tato koncepce generuje zisk prostřednictvím spokojenosti zákazníka. „Náš zákazník, náš pán.“
14
Koncepce společenského marketingu
15
Koncepce společenského marketingu
Koncepce společenského marketingu vychází z marketingové koncepce, tzn. je založena na myšlence, že podnik musí uspokojovat potřeby a přání zákazníka lépe a účinněji než konkurence. Zohledňuje nejen dlouhodobé zájmy spotřebitelů, ale navíc i dlouhodobé zájmy společnosti. Společenská odpovědnost firem (CRS – Corporate Social Responsibility) je vnímána jako nový faktor konkurenceschopnosti.
16
Marketingové řízení
17
Definice marketingového řízení
Marketingové řízení je proces směřující ke stanovení a dosažení marketingových cílů na základě poznání vnitřních podmínek a vnějších příležitostí, musí pružně a rychle reagovat na změny na trhu, zahrnuje strategické, taktické a operativní řízení. Marketingové řízení je praktické užití marketingových technik.
18
Hlavní fáze marketingového řízení
Proces marketingového řízení probíhá ve třech hlavních fázích: plánování realizace kontrola
19
Diskuse, otázky
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.