Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD
2
DEFINICE VELKOOBCHODU
Velkoobchody kupují výrobky za účelem jejich dalšího prodeje maloobchodním či jiným organizacím.
3
FUNKCE VELKOOBCHODU přetváří úzký sortiment výrobní na široký sortiment spotřebitelský překlenuje časový nesoulad mezi výrobou a spotřebou vytváří zásoby, které jsou nutné k pružnému zásobování odběratelů (maloobchodů)
4
poskytuje odběratelům obchodní úvěr (vytváří tak podmínky pro větší prodej zboží)
přebírá rizika (spojená s nákupem, dopravou a skladováním) poskytuje služby pro maloobchod (reklamní akce, poradenská činnost, zaškolování pracovníků atd.)
5
podílí se na dohotovení zboží (dozrávání ovoce, pražení kávy), jeho balení a úpravách
zajišťuje dopravu do maloobchodů poskytuje tržní informace výrobcům (poptávka, ceny, konkurence atd.).
6
TYPY VELKOOBCHODŮ tradiční velkoobchodní podnik (plní všechny velkoobchodní funkce) velkoobchodní podnik s omezenými funkcemi agenti a komisionáři.
7
VELKOOBCHODY S OMEZENÝNI FUNKCEMI
poskytují své služby v užším rozsahu (specializují se pouze na skladování, prodej nebo dopravu). Cash-and-carry (zaplať a odvez) Drop shipper
8
CASH-AND-CARRY Zaměřuje se zejména na drobné podnikatele,
umožňuje pouze nákup v hotovosti, odvoz zboží si zajišťuje sám maloobchodník.
9
DROP SHIPPER Nakupuje a prodává zboží, které ale neskladuje (např. uhlí, dřevo, stavební materiál, chemikálie), stává se vlastníkem zboží a přebírá riziko od okamžiku potvrzení objednávky dodavatelem až do okamžiku, kdy splní dodávku.
10
AGENTI A KOMISIONÁŘI Nepřebírají zboží do svého vlastnictví,
vykonávají omezené množství velkoobchodních funkcí a nesou minimální riziko, jejich hlavní funkcí je zprostředkování nákupu a prodeje zboží, za tuto službu dostávají provizi.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.