Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRichard Müller
1
PŘIROZENÁ ČÍSLA
2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2852 Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_73 Jméno autora:Klára Křížová Třída/ročník:V. Datum vytvoření:20. 9. 2012
3
Vzdělávací oblast:Matematika a její aplikace Tematická oblast:Přirozená čísla Předmět:Matematika Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: na začátku pracuje ve skupině, zapisuje výsledky podle zadání, následně řeší úlohu na pokračování ze života a kontroluje si ji Klíčová slova: slovní úloha, zápis přirozených čísel, sčítání a odčítání, porovnávání Druh učebního materiálu:prezentace PowerPoint
4
VEDOUCÍ OBCHODU SI KAŽDÝ DEN ZAPISOVAL, KOLIK PENĚZ DOSTAL OD JEDNOTLIVÝCH POKLADNÍCH BĚHEM TÝDNE. Všechna čísla zapiš pomocí číslic.
5
PONDĚLÍ devadesát osm tisíc šest set dvacet čtyři sto třicet dva tisíce osm set tři 1. pokladna2. pokladna
6
ÚTERÝ osmdesát pět tisíc devadesát jedna sto osm tisíc dvě stě sedmdesát pět 1. pokladna2. pokladna
7
STŘEDA osmdesát devět tisíc sedm set čtyřicet pět devadesát tisíc pět 1. pokladna2. pokladna
8
ČTVRTEK sto čtyři tisíce sedm set dvacet jedna sto patnáct tisíc čtyři sta osmdesát 1. pokladna2. pokladna
9
PÁTEK sto tisíc padesát osm sto padesát tisíc osmdesát sedm 1. pokladna2. pokladna
10
SOBOTA sedmdesát tisíc tři sta devadesát čtyři šedesát tisíc tři sta dvacet dva 1. pokladna2. pokladna
11
KONTROLA 98 624 85 091 89 745 104 721 100 058 70 394 132 803 108 275 90 005 115 480 150 087 60 322 1. pokladna2. pokladna
12
o Určete třídy a řády těchto čísel. o Jakými bankovkami a mincemi byste tyto peníze mohli vyplatit? o Čísla ve sloupci 1. pokladna zaokrouhlete na tisíce a znázorněte na číselné ose (1 cm … 10 000 Kč). o Pro každý den zjistěte, na které pokladně byla větší tržba. o Zapište tržby na každé pokladně od největší k nejmenší.
13
o Kolik peněz se celkem získalo každý den na obou pokladnách? pracujte ve dvojici, zaměňujte sčítance o Který den v týdnu získaly obě pokladny nejvíce a který nejméně peněz? o O kolik korun se každý den lišila tržba na jednotlivých pokladnách? o Která pokladna získala za celý týden více peněz a o kolik?
14
ZDROJ: COUFALOVÁ, J. – PĚCHOUČKOVÁ, Š. – LÁVIČKA, M. – POTŮČEK, J. Matematika pro 6. ročník základní školy. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2007. ISBN 978-80-7168-992-8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Klára Křížová.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.