Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilFrantišek Jelínek
1
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla Macillisová Tematický celek Management Ročník 4. ročník Datum tvorby květen 2012 Anotace výklad nové látky s problémovými otázkami Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
2
Marketing podniku 5.5.
3
Marketing market = obchod, ing = děj, pohyb -snaha prosadit se na trhu a vyrobené zboží a produkty „prodat“ - podnikatelská koncepce Historie marketingu 1.Výrobní koncepce – „vyrob co nejlevněji a prodáš“ 2.Výrobková koncepce – „vyrob co nejkvalitněji a prodáš“ 3.Prodejní koncepce – „čím víc reklamy, tím víc prodáš“ 4.marketingová koncepce – „nejdřív poznej potřeby svého zákazníka a prodáš“ 5.Společenská koncepce – „poznej potřeby zákazníka, zohledni i potřeby společnosti a prodáš“ Pro získání zákazníka firmy připravují věrnostní programy nebo zákaznické karty 3.3.
4
Rozdělení marketingu 1. marketing výrobků 2. marketing služeb marketing bankovnictví marketing cestovního ruchu marketing muzeí a galerií 3. marketing komunální kraje, města, obce Zajímavost Zahraniční zboží za dob socialismu – nakupováno v Tuzexu prostřednictvím tzv. odběrných poukazů – „bonů“ 4.4.
5
Marketing a trh Hospodářství funguje podle ekonomického systému společnosti 1 Tradiční (zvykový) systém – zemědělství a lov (primitivní civilizace) 2. Příkazový systém – direktivně řízené hospodářství (centrálně plánovaná ekonomika socialistického typu 3. Čistě tržní systém – výroba a spotřeba je propojena prostřednictvím trhu 4. Sociálně tržní systém – funguje tržní systém doplněný hospodářskou politikou státu
6
Trh -místo, kde se střetává nabídka s poptávkou, prodávající s kupujícími - směnu zboží za zboží zprostředkovávají peníze Základní rozdělení trhu: 1.Podle množství zboží a) dílčí – jeden druh zboží b) agregátní – trh veškerého zboží 2.Z hlediska územního a) místní – region města b) národní – ČR, Německo, Francie,.. c) nadnárodní – střední Evropa, Evropská unie, Latinská Amerika,… d) světový – trh celého světa 3.Podle předmětu směny a) výrobků a služeb b) výrobních faktorů – práce, půda, kapitál c) finanční – peněžní, kapitálový Jedna z obchodních lodí společnosti Wallenius Wilhelmsen - MV Tampa; Foto Remi Jouan, zdroj Wikimedia Commons
7
Zdroje: 1. Ing. Marek Moudrý: Marketing – základy marketingu 2. Ing. Jaroslav Zlámal, P.D., Ing. Zdeněk Mendl: Ekonomie nejen k maturitě – Ekonomika podniku 3. AUTOR NEUVEDEN. Bonitex.cz [online].Dostupný na WWW: http://www.bonitex.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=91&Itemid=96 4. AUTOR NEUVEDEN. www.google.cz [online].Dostupný na WWW:. 5. SHUTTERSTOCK. byznys.ihned.cz [online]. Dostupný na WWW:.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.