Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Etruskové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VY_32_INOVACE_2D.6.15 Etruskové Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost
2
Osídlení Před vznikem římského státu žilo v Itálii mnoho kmenů: Etruskové, Latinové, Sabinové, Amnité atd. Živili se především pastevectvím a zemědělstvím (obilí, ovocné stromy, vinná réva, olivy) Nedostatek nerostného bohatství
3
Etruskové V Itálii od 10. do 9. století p.n.l. Původ je nejasný Etruské zemědělství bylo velice vyspělé Terasovitá políčka Zpracovávali železo, bronz (dekorativní předměty) Zruční stavitelé (jako první v Evropě budují klenby)
4
Kultura Budovali honosné hrobky s výbavou Hrobky byly na stěnách zdobeny malbami Vznikala města mrtvých - nekropole
5
Dějiny Vyspělá civilizace bez centralizovaného státu Od pol. 7. století p.n.l. získávají moc V 6. století p.n.l. ovládají třetinu Apeninského poloostrova V pol. 5. století p.n.l. ztrácejí své výsostné postavení ve Středomoří O ztrátu moci v Itálii se zasloužili Keltové a povstalci z kmenů v Itálii Místo nich Římané
6
Zápis Etruskové Původ je nejasný Zruční stavitelé Vyspělé zemědělství Vznikala města mrtvých - nekropole V pol. 5. století p.n.l. ztrácejí své výsostné postavení ve Středomoří
7
Vyluštěte tajenku: 1 2 3 4 R 5 6 7 8 9 Co dokážou postavit Etruskové jako první v Evropě? Jak se nazývá první významný kmen v Itálii? Panovník v monarchii. Rakev na mumii. Pohoří v Itálii. Kov, ze kterého dělají dekorativní předměty. Další významný kmen v Itálii. Jak vypadala pole.
8
Metodické pokyny k prezentaci
Jsou umístěny ve skrytém snímku. Autor: Mgr. Kateřina Vyčichlová Druhé pololetí, duben Klíčová slova: šestý ročník, starověk, klasické otrokářské státy, Itálie, Řím, Etruskové Tato prezentace ukazuje počátek dějin starověkého Říma. Prezentaci je možné využít i k samostudiu. Prezentace je doplněna tajenkou, kterou je možné i vytisknout. Žáci by měli také samostatně nastudovat pověst o Romulovi a Rémovi a zpracovat ji, např. jako komix. Pod „smjlíky“ jsou ukryty hypertextové odkazy s doplňujícím obrazovým materiálem. RULF, J., VÁLKOVÁ, V.: Dějepis pro 6. ročník ZŠ. 2. vyd. Praha: SPN, s. ISBN MANDELOVÁ, H. a kol.: Dějiny pravěku a starověku. 1. vyd. Liberec: Dialog, s. ISBN kol. autorů: Dějepis 6: Učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, s. ISBN HARNA, Jos., FIŠER, R.: Dějiny českých zemí I. 1. vyd. Praha: FORTUNA, s. ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.